С пътници и роувъри на НАСА откриха структури на Марс, които приличат на изкуствено изградени стени, като особен интерес предизвиква една.

Тя вече беше наречена Великата китайска стена на Марс, макар да е доста по-късичка от земната си посестрима. Дълга е 4 километра и определено изглежда като нещо, което природата не е създала сама.

Отражение

„Тази структура не прилича на нищо друго, което е виждано на Марс преди. Тя не съответства на природните характеристики на планетата като хребети или планини, които са ерозирали с времето. Вместо това изглежда изкуствено, сякаш е построена от някого съзнателно“, възкликват от Suspicious observers. Тези 4 километра са в права линия, без зигзаг извивки.

Дългата 4 км права стена озадачила изследователите.

NASA

Интересното е, че хвърлят сянка, която се отличава от околния пейзаж на Червената планета. А огряната от Слънцето стена свети, все едно в нея има нещо метално или лъскаво. Много прилича на скрепени с метал тухли или камъни. „Това предполага, че не е направен от същия материал като околния пейзаж, а може би от нещо метално или лъскаво. Въпросите са: Какъв вид структура може да бъде това? Възможно ли е да са останки от древна стена, построена от цивилизация, живяла някога на Марс? Възможно ли е това да е ключът към разрешаването на мистерията какво се е случило с Марс, превръщайки го в безжизнена и пуста планета?“ - това са въпросите, зададени от Suspicious observers.

Припомня се, че досега на Марс сме забелязали много неща, които оприличаваме на земни феномени и градежи, като пирамиди, гигантски скулптури, тръбовидни и други структури, които изглеждат изкуствени. Съвременната наука не е в състояние да обясни с какви точно природни сили са постигнати тези забележителни образувания. Но това не означава, че те не са напълно естествени. Което не изключва и обратната теза – че са изкуствени.

Градеж

Още по-удивителни изглеждат снимки, които прати марсоходът Perseverance. Той засне скали, които удивително приличат на древен градеж на крепостна стена. Сякаш огромни каменни блокове са съединени един с друг. Тези снимки много приличат на градежи на древните индиански цивилизации в Южна Америка, като творенията на инките и културите преди тях.

Роувърът Perseverance изпрати снимки отдалеч и отблизо на стената, приличаща на древните земни градежи.

NASA

Според НАСА това са си скали, които, подложени на хилядолетия ерозия, са заприличали на древни отбранителни стени от Земята.

Привържениците на теорията, че на Марс е имало не само процъфтяващ живот, а и цивилизации, смятат, че това са останки от истински градежи на извънземни разумни същества. И призовават най-накрая официално да се съобщи, че са намерени руини от древни цивилизации. Дават се примери как, ако обезлесим, премахнем храстите, тревите и въобще растенията около множество древни руини на Земята, като пратим след това роувър, то ще се виждат подобни структури. Но тук, на Земята, никой не казва, че стените на Троя, Мачу Пикчу и т.н. са природни образувания, а дело на древни цивилизации.

Прилича на руини на земна стена от древността.

NASA

От десетилетия множество изследователи твърдят, че на Марс е имало цивилизации и това не е просто фантастика. Намират доказателства в древни текстове на Земята – предимно шумерски, както и в легенди на индиански народи.

Кораби

А роувърите Perseverance и Curiosity изпращат доста снимки от съседната планета и някои от тях приличат все едно са намерени разбили се извънземни кораби. Което в никакъв случай не изключва основната версия – че са си марсиански скали и метали, а може би и непознати за нас вещества.

От всички планети в Слънчевата система Марс привлича най-силно внимание на Земята. Извънземният свят е очарователен по много причини, а роувърите пращат забележителни снимки на пейзажи. Планетата е относително близо до нас, вероятно в някакви минали епохи е била и доста подобна на Земята. Възможно е на нея да е имало живот, който може да съществува и сега под повърхността под някаква форма. Интересът към Марс е толкова голям, че НАСА планира да изпрати първата мисия с хора там през 2030 г. Дали те ще открият останки от наистина съществувала цивилизация или поне от бактерии - това е въпросът. Но пък много учени твърдят, че вероятността да преобразуваме днешния Марс в планета, годна за живот на хората, хич не е голяма, даже е невъзможна. Затова надеждите са само да приспособим по някакъв начин части от планетата, годни за изследователи, най-много за роботи и миньори. Последното е въпрос на това дали би било подобно нещо рентабилно.