0

Г амата от спортни модели от BMW Motorsport непрекъснато се увеличава и вече включва повече от дузина автомобила. Днес BMW предлага и продава широка гама от спортни кросоувъри, носещи в наименованието буквата M и предлагащи уникалната в сегмента пъргавина, спортна динамика и прецизно пътно поведение. Последното попълнение в М-гамата на BMW е новото поколение на спортния кросоувър BMW X6 M Competition, което въодушевява със своята типична за М-моделите концепция.

Гамата от спортни модели от BMW Motorsport непрекъснато се увеличава и вече включва повече от дузина автомобила. Днес BMW предлага и продава широка гама от спортни кросоувъри, носещи в наименованието буквата M и предлагащи уникалната в сегмента пъргавина, спортна динамика и прецизно пътно поведение. Последното попълнение в М-гамата на BMW е новото поколение на спортния кросоувър BMW X6 M Competition, което въодушевява със своята типична за М-моделите концепция.

В новото BMW X6 M Competition са комбинирани спортните динамични възможности с характерните за X-моделите гъвкавост, предизвикателен дизайн и модерен лукс. Спортният кросоувър показва, че дори голям и тежък SUV може да се превърне в безкомпромисен състезател. Това е истински спортист в кожата на всъдеход.

Под предния капак е монтиран 4,4-литров 8-цилиндров бензинов двигател, оборудван с два турбокомпресора, разположени във V-образното пространство между двата реда цилиндри, чиито коефициент на полезно действие допълнително се повишава от общия за двата реда цилиндри изпускателен колектор.

Мощността му при BMW X6 M Competition достига 625 к.с., а максималният въртящ момент от 750 Нм е наличен в широкия интервал от 1800 до 5800 об/мин. Двигателят с чудовищна мощност от 625 к.с. се развърта с лекота до 7200 об/мин и изнася истински концерт със звука си, който се допълва и от пукота на спортната изпускателна система. Трябва само леко да отворите прозореца и да включите режим Sport.

Двигателят реагира спонтанно на всяко движение на педала на газта и разгръща прецизно мощността и тягата, която се запазва и до най-високите оборотни режими. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 3,8 секунди, което е по-бързо от най-мощните модели на Porsche и Lamborghini от преди няколко години.

Екстремно твърдите тампони на двигателя осигуряват непосредствено пренасяне на мощността му към задвижването. Пренасянето на тягата се осъществява прецизно и контролираното чрез 8-степенната автоматична скоростна кутия M Steptronic с функция Drivelogic, която се активира от бутона на новия специфичен М-селектор на трансмисията и може да променя характеристиките на превключването.

В режим Sport кутията превключва скоростите светкавично бързо. Няма особен смисъл да използвате перата на волана за ръчна смяна, защото трансмисията го прави много бързо и своевременно. Все пак ако свалите няколко предавки ръчно, ще се насладите на звука от освобождаването на газта преди завой, когато двигателят реве като луд.

Увереното пренасяне на мощността до пътя, както и оптималното сцепление и стабилност по хлъзгави настилки се осигурява от новото задвижване на четирите колела M xDrive, настроено специфично за модела X6 M Competition. То е свързано с активния М-диференциал на задната ос и още в базовите си настройки подава осезаемо повече мощност към задните колела.

Водачът може да избере от менюто Setup режима 4WD Sport, в който към задните колела се подава още по-голяма част от тягата на двигателя. Бутонът Setup се намира на средната конзола и позволява директен достъп до настройките на двигателя, амортисьорите, кормилното управление, системата за задвижване на четирите колела M xDrive и спирачната система.

Водачът може да конфигуриран два индивидуални варианта на предпочитаните настройки на звука на двигателя, превключването на 8-степенната трансмисия M Steptronic, на контрола на стабилността и на автоматичната функция Старт/Стоп, като след това може да ги запамети на двата червени бутона M1 и M2 на волана.

След това съответната конфигурация може по всяко време да бъде активирана с натискане на един от двата бутона на волана. На средната конзола има нов бутон M Mode, с който могат да се променят настройките на асистиращите системи, както и индикациите на арматурното табло и Head-up дисплея.

Серийното оборудване на BMW X6 M Competition включва електрическо кормилно управление M Servotronic, което може да се регулира в две нива на чувствителност - Comfort и Sport. Интересна новост за модела е възможността да се влияе върху чувствителността на педала на спирачката. Усилвателят на спирачката е оборудван с електрическа помпа, която създава необходимото налягане във веригата.

Системата е в състояние, в зависимост от избрания режим, да направи педала по-чувствителен към натиска. Това е много полезно по време на агресивно шофиране на писта, тъй като дава възможност да спирате по-късно и по-точно преди завой, благодарение на огромните спирачни дискове с размери 395 мм отпред и 380 мм отзад.

Безспорно BMW X6 M Competition е създадено повече за германските аутобани без ограничение на скоростта, отколкото за българските пътища. Моделът е оборудван със специфично адаптивно окачване с амортисьори с електронно управление и система за активна стабилизация срещу наклоняване, така че съчетава приличен комфорт на возене с невероятна стабилност и дори не тревожи пътниците с удари при преминаването през неравностите и дупките, които имаше по маршрута.

Новото BMW X6 M Competition впечатлява не само с динамичните си възможности, но и с предизвикателния си външен вид. Кросоувърът с линия на купе се откроява с релефни профилни стени и разширени задни калници. В предната част моделът се разпознава по черната радиаторна решетка, увеличените предни въздухозаборници и аеродинамичния пакет на каросерията.

Отличават се също така фирмените хриле в профилните стени и извитият спойлер на покрива, а отзад има четири изпускателни тръби. Светлините са изцяло LED. Стандартната версия на BMW X6 M е качена на 21-инчови алуминиеви джанти, а X6 M Competition се отличава с ексклузивни алуминиеви джанти с размер 21 инча на предната ос и 22 инча на задната ос.

Водачът и пътниците в BMW X6 M Competition се озовават в луксозната атмосфера на изцяло кожения салон от фина кожа Merino. В салона са комбинирани хармонично кожа и полиран алуминий, а като опция се предлагат карбонови детайли.

Интериорът е гъвкав с достатъчно пространство, повдигната позиция на седене и високо качеството на изработката със занаятчийска прецизност. Удобните предни седалки са с вградени подглавници и имат странични опори, които придържат тялото на водача в острите завои. Спортните седалки са оборудвани с електрически настройки, отопление и вентилация, както и с памет.

Обемът на багажника варира от 580 до 1530 литра. Висококачественият и модерен стил на интериора се допълва от оформените типично за М-моделите индикатори и уреди за управление, насочени към концентрацията върху спортното изживяване при шофиране.

Новото BMW X6 M Competition е получило нов волан и селектор на трансмисията, а цифровият приборен панел е с преработена графика. Данните се проектират и върху предното стъкло на Head-up дисплей със специфични индикации. Централният панел разполага с 10,25-инчов сензорен дисплей.

Оборудването на BMW X6 M Competition включва тризонов автоматичен климатик, електрически капак на багажника със сензорно отваряне, автоматична спирачна система и система за разпознаване на пътни знаци. По желание на клиента автомобилът може да бъде оборудван с многобройни системи за подпомагане на водача, както и с ексклузивни опции за повишаване на комфорта и индивидуалността.

Технически характеристики

BMW X6 M Competition

4,4-литров 8-цилиндров битурбо бензинов двигател

8-степенна спортна автоматична скоростна кутия

625 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

750 Нм максимален въртящ момент при 1800-5800 об/мин

3,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 (290*) км/ч максимална скорост

12,2 л/100 км среден разход на бензин

282 г/км емисии на СО2

281 577 лева цена на модела

*С опционален M Drivers Package