И завесата се вдига...в залата в парижкия театър "Шатле", където Барбара изнася последния си концерт, дизайнерът Стефан Ролан организира вълнуващо модно ревю, посветено на френската певица, предаде Франс прес.
На подиума - черно-бял като клавиши на пиано, рокли с цвят на мак "изригват" като светлината на сцената. В кратко видео, показано преди дефилето, певицата разказва как се чувства преди вдигането на завесата, повтаря една от песните...
Актрисата, режисьорка и певица Валeри Льомерсие, която е познавала Барбара и носи рокля на Стефан Ролан, за да получи наградата си "Сезар" за най-добра актриса за филма "Алин" тази година, сравнява в кратко изказване перфекционизма на едната и другата.
"Още от дете обичам Барбара, изключителна артистка. Тя е омагьосваща, завладяваща като персонаж. Несъзнателно тя е част от препратките ми, когато рисувам", споделя Стефан Ролан, цитиран от БТА.
Барбара - певица и модна икона, починала преди 25 години, се отличава с много разпознаваем стил. Идеята на ревюто обаче не е да направи "копи и пейст". Чрез него дизайнерът иска да разкаже за своя темперамент, правейки разграничение между финеса и животинския, див и инстинктивен стил.
В дефилето проличава преди всичко емоцията на един артист, който се крие в тъмното, преди да се "предаде" на присъдата на публиката. "Исках да съживя за гостите преживяването на същото място, на което е била и Барбара", казва Ролан.
Любимият модел на дизайнера, испанката Ниевес Алварес, открива ревюто, задавайки тона му в къс гащеризон и високи ботуши, скрити под голямо черно палто.
Тя е и тази, която го закрива в червена рокля - цялата в обем, цялата в пламък, преди завесата да вдигне в празния театър. Зрителите откриват, че черният куб, в който са гледали дефилето, всъщност е бил сцената.
На модния подиум асиметрични рокли с впечатляващи обеми, които "приютяват", се редуват с изчистени елегантни решения като черен кадифен гащеризон.
"Висшата мода е чистота, техника, всички вътрешни довършителни щрихи, монтаж. Всичко скрито е дори по-ценно от онова, което се показва", споделя дизайнерът.
Движението на шлейфовете отдава почит към езика на тялото на Барбара. Хореографът Морис Бежар е казвал за нея, че тя е най-добрата му танцьорка, въпреки че в общи линии не е танцьорка, допълва Стефан Ролан.
"Емблематична френска певица и пламенна жена - тези две неща се съчетават отлично в Барбара. Исках да взема същността, да я отклоня и дори понякога да отида другаде", казва в заключение дизайнерът.