Б акалията на морето буквално потопи с високи цени дори и плажните барове и дискотеки, видя „Телеграф“.
В магазин в известен комплекс преди Созопол цените чупят рекорди. Всичко, което се продава, е абсурдно скъпо и от глад да умирам няма да дам толкова пари за чипс или плодове, споделиха туристи, които са отседнали в комплекса за ваканция. Ясно е, че сме на почивка и сме взели повече пари, но това не означава, че трябва да ги изхарчим за тройно по-скъпо уиски и чипс.
Цени
Оказва се, че там бутилка масово уиски струва 85 лева, като същото върви по 37 лева в останалите магазини. За тази цена мога да получа бутилка в дискотека, споделя 23-годишната Ади, която често посещава нощни заведения. Джинът пък от 25 лева цена без намаления в останалите магазини в бакалията в комплекса се предлага за 54 лева. Българската мента също излиза доста солена, като бутилката върви по 24 лева, при 9 лева цена в останалите търговски обекти.
РАЗГЕЛЕ: Доматът евтин след 10 дни!
За чипса, който струва между 2,50 и 4 лева за пакет от 140 грама, в комплекса искат 8 лева. Двойно по-скъпо вървят и картофените мечета, като пакетът от 50 грама стига 5 лева. Има и плодове, като най-евтини са ягодите - по 20 лева за кило.
За сравнение на пазарите могат да се купят за 6-10 лева килото в зависимост от качеството им. Има и зелени смокини, които вече се продават на места по 10 лева за кило, но в комплекса трябва да приготвите три пъти повече. Кутията с плодов сок пък струва 10 лева, което е двойно повече от цената му в останалите търговски обекти.
В евро
Според туристи тези цени са високи дори и за по-богатите чужденци. Освен това вече в почти всички търговски обекти етикетите са в евро и в лева, като засега някои от търговците изписват тази в лева с по-едър шрифт, за да е ясно видима и хората да я объркат с промоция.
СОЛЕНО МОРЕ: 30 лева за бира с цаца на плажа!
В други обекти обаче са решили да ги изписват с еднакъв шрифт и често стават обърквания, споделят касиери и хората си връщат закупените стоки, тъй като са смятали, че стойността на продукта е цената в евро, а не тази в лева. С промени в Закона за въвеждане на еврото беше записан единен подход за предоставяне на тази информация, а именно те да са еднакви по размер и цвят.
Стоките поскъпват всяка седмица
Цените на много стоки се вдигат всяка седмица, без да има конкретни аргументи за това, установи „Телеграф“. Това се случва както в големите магазини, така и в малките, а дори и по вендинг автоматите.
ТЪРГОВЦИ С НОВ ТРИК: Премятат ни с изписването на цените!
Така, ако чаша с кафе преди седмица се е продавала от магазинче за цигари и захарни изделия за 1,40 лева, тази седмица вече е 1,50 лева. Във вендинг автоматите с храни пък салатите от 8 лв. станаха по 10 лева. Има и десерт с йогурт с плодове, който преди се предлагаше за 5,90 лева, а от тази седмица вече струва 6,45 лева.
Сандвичите са също с 1-1,50 лева по-скъпи и чабата с колбас и зеленчуци вече се продава за 10 лева бройката.
