С блъсъкът на два влака на Централна гара е продукт на хаоса, който цари там от началото на месеца. Това заяви за „Телеграф“ шефът на жп синдиката Петър Бунев.
По думите му логиката сочи, че на машиниста наистина му е прилошало, но предпоставките за катастрофата са във факта, че заради ремонт гарата работи със само пет от общо 13 коловоза.
РЕЛСОВИ НЕВОЛИ: Пътници чакат над два часа влака!
Инцидентът се случи във вторник следобед, когато по все още неизяснени причини маневрен локомотив, теглещ няколко вагона, се блъсна с около 20 км/ч в последния вагон на спрял на същия коловоз влак.
Пострадаха шестима души, от които един бе приет в „Пирогов“.
Счупена бе и ръката на машиниста на маневрения локомотив, на когото по думите на транспортния министър Георги Гвоздейков му е прилошало.
Логика
„Той е знаел, че на коловоза има друг влак. Имал е и пълна видимост. И въпреки това, вместо да кара с 5 км/ч, както е по наредба в такива случаи, той е карал с 20 км/ч. Единственото логично е наистина да му е прилошало“, потвърди тази теза Бунев.
ЛОШОТО СТАНА: Локомотив удари пътнически влак в София! (СНИМКИ)
„Със сигурност малкият брой коловози и цялостното положение на гарата е създало предпоставки за инцидента“, допълни синдикалистът.
От свои източници „Телеграф“ узна, че машинистът е с голям опит и при последвалите прегледи е установено, че е в перфектно физическо и психическо здраве.
Закъснения
Връзка с ремонта на гарата има и според бившия шеф на „ЖП Администрация“ Симеон Ананиев.
ДОКАТО СТИГНАТ В БЪЛГАРИЯ: Омацаха новите вагони още преди да тръгнат! (СНИМКА)
„Този влак, който е седял там, е бил с 15 минути закъснение. Не е трябвало да бъде там. Закъсненията от началото на месеца на гарата са огромни и почти непрекъснати заради ремонта и смяната на централизацията на стрелките“, каза той за „Телеграф“.
Според Ананиев разследването трябва да уточни дали машинистът е разполагал с документ по образец за навлизане в зает коловоз, както и дали е имало спирачен път.
От началото на месеца в жп възел София цари пълен хаос, след като гара Север бе определена за заместваща на Централна, но капацитетът ѝ се оказа малък.
Това доведе до купища закъснели влакове. В понеделник пък софтуерът на новата централизация на Централна се срина и три часа всички влакове бяха блокирани.
Деян Дянков