К НСБ е против разделянето на пътническите превози в БДЖ на 3 лота на регионален принцип.
Според синдиката, предложението на Министерството на транспорта не дава гаранция, че достъпът за българските граждани и цената на картите и билетите ще бъдат запазени, информира БНР.
Председателят на Синдиката на железничарите в България към КНСБ Петър Бунев коментира:
"От 2019 година българският пазар е либерализиран и всеки може да дойде. Никой не претендира за този пазар и никой не се появи, защото все още нашата инфраструктура не е изградена и нямаме скорости, които биха позволили да имаме пазарни влакове.
В момента борбата е изцяло за субсидията. Но има първо европейски регламент, че държави с малък пазар - под 23 милиона влак километри, за сведение България е с 19, имат право директно да възложат на когото те преценят".
Той допълни, че синдикатът поддържа нееднократно изразената си позиция, че при възлагането на обществената поръчка за превоз на пътници по железопътния транспорт най-правилно и целесъобразно е да бъде определено като изпълнител държавното предприятие "БДЖ – Пътнически превози".
Според КНСБ дружеството е единственото в страната железопътно предприятие, което има опит и разполага с подготвени кадри за дейността. Срокът за общественото обсъждане на предложението на Министерството на транспорта е до 1 юли.