0

И звестен бранд за дрехи и стоки за бита обяви намаления на някои свои артикули само с една стотинка, показа проверка на „Телеграф“.

Брандът е пуснал реклами в социалните мрежи на интернет магазина си, за да промотира междусезонна разпродажба. Някои от стоките обаче, по-специално част от тези от колекцията за дома, които могат да се закупят единствено в нета, но не и във физическите магазини, са с намаление от 1 стотинка.

Цени

Красива керамична лампа например е намалена от 49,99 лева на 49,98 лева. Цената на комплект спално бельо от сатен е свалена от 35,99 лева на 35,98 лева. Същото бельо, но по-малък размер, се продава за 29,98 лева, вместо за 29,99 лева.

Ленено спално бельо е с намаление от 55,99 лева на 55,98 лева. Памучното пък е свалено от 22,98 лева на 22,97 лева. В същото време други стоки в същия сайт са със значително по-голямо намаление.

Оказва се обаче, че намаление на цената само с 1 ст. не е нарушение. Важното е всичко да е изписано според правилата, както е в случая.

Формално погледнато и една стотинка е намаление, коментира пред „Телеграф“ Богомил Николов от Асоциация „Активни потребители“. За да е всичко по правилата, търговецът трябва да е обявил новата и старата цена или стара цена, процентно намаление и нова цена.

Той обаче не е длъжен задължително да изписва намалението в проценти, което в случая ще е пренебрежимо малко.

Огледало

Всички тези маркетингови практики са наше огледало. Търговците правят това, на което ние кълвем, коментира Николов. Хората, като видят думичката намаление, и полудяват. Аз, като видя такъв надпис, по-скоро гледам със скептицизъм, но повечето потребители не се замислят, каза той.

Николов съветва клиентите, вместо директно да кълват на намаления, да си направят труда и да поровят малко в интернет, като сравнят предложенията на различни търговци. И да изберат тази цена, която е най-ниска.