0

Л уксозна мотриса на БДЖ от времето на Тодор Живков е била масивно омацана от графитаджии.

Случаят е от миналата седмица, когато в нощта преди планирано туристическо пътуване из страната австрийското ретро бижу било оставено да нощува на открито в един от коловозите на територията на Локомотивно депо – София.

Охрана

По принцип атракционният подвижен състав на държавния жп превозвач се съхранява на закрито, но в конкретната нощ по неизяснени причини „Кренвиршът“, както железничари галено наричат историческия екземпляр, бил оставен да нощува навън. Депото в София не е оградено, а малобройната охрана не е забелязала чевръстите действия на псевдотворците. Визуалната акция е на път да провали атракционната програма на мотрисата през зимните месеци, тъй като е вероятно наемателите да откажат да я ползват в този й вид. Мотрисата може да бъде пребоядисана едва напролет, тъй като технологичните изисквания за качествено нанасяне на боя изискват по-високи температури, заявиха за „Телеграф“ от БДЖ.

История

Дизеловата мотриса с №19 001.7 е произведена преди 62 години в завода „Зимеринг-Грац-Паукер“ - Виена, по поръчка на БДЖ. Тя се състои от едно първокласно и едно второкласно отделение. Отделение І клас е с 9 луксозни комфортни подглавници и допълнително индивидуално осветление за четене с насочваща се по желание на пътуващия светлина. Отделение ІІ клас е с 28 меки кресла, които могат да се завъртат в посоката на движение и да се накланят до полулег. Мотрисата има луксозен и прецизно обзаведен бар с кафемашина, хладилник и всички удобства за приготвяне на студена и топла храна. Тя е доставена у нас през 1963 г. и в момента е единствената запазена такава в Европа. След идването си в България е обслужвала влаковете по линията София-Русе, заменяйки парните локомотиви. Според специалисти този тип мотриси са с най-елегантен външен вид и конструктивно оформление.