0

Н амаляването на скоростта на движение на електрическите тротинетки на 5 км/ч е една от причините да се топят тези, които се отдават под наем. Оказва се също така, че тази дейност не е рентабилна напълно. През август една от общо трите преустанови дейност, като това се случва за втори път във времето назад. В момента доставчиците в столицата са двама.

Ограничения

Липсата на по-добра велоинфраструктура за тротинетките под наем заедно с нововъведените мерки от Столичната община ограничи мобилността в някои райони, коментира пред „Телеграф“ Евани Попдончева, оперативен сътрудник в „Лайм Технолоджи“ ЕООД. Тя е категорична, че въпреки ограниченията няма промяна в търсенето и използването на тротинетките им. От думите й става ясно, че от навлизането си в България през 2019 имат 1 400 000 осъществени пътувания, като най-много от тях са извършени в София.

Новости

Тя каза още, че въвеждането на минимална скорост в пешеходните зони води до това потребителите да “изоставят” тротинетките на тези ключови места, където има поток от пешеходци - което противоречи на идеята на регулацията, коментира Попдончева. Нововъведенията бяха причина тримата оператори тогава да излязат с обща позиция и молба общинските съветници да преразгледат предложенията си.

Искания

Доставчиците поискаха скоростта в зоните с намалена скорост да бъде ограничена до около 8 км/ч, а не както е сега. Те изразяват подкрепата си в усилията срещу карането по тротоара, но обясняват, че отделянето на тротоарите от платната за движение е невъзможно да се случи със сегашната GPS технология и това предложение следва да отпадне. Ако обаче това предложение бъде прието, има опасност тротинетката да бъде локализирана като движеща се по тротоара и да последва блокиране. Това освен че на практика ще доведе до реално преустановяване на ползването на тротинетки въобще, създава сериозни предпоставки и за тежки ПТП. Според доставчиците смартфоните с активиран GPS обикновено са прецизни под открито небе, но точността им се влошава в близост до сгради, мостове и дървета.