К омисията за защита на потребителите /КЗП/ установи, че телекомите не спазват нейните заповеди за забрана прилагането на нелоялни търговски практики спрямо уязвими групи потребители.
Въз основа на резултатите от извършени проверки по множество потребителски жалби КЗП констатира, че мобилните оператори продължават да заблуждават възрастни хора и хора с умствени или други физически заболявания при отправянето на предложения за сключването на договори, продажбата на стоки и/или доставката на услуги. В резултат на това, уязвимите потребители често не разбират, че подписват нови срочни договори или остават с напразни надежди, че тези договори ще допринесат за по-ниски месечни сметки.
Подтикването на потребители от т.нар. уязвими групи към вземането на неинформирани търговски решения противоречи на вменените в ЗЗП изисквания за проява на добросъвестност и професионална компетентност от страна на търговците. За този вид нарушения максималната имуществена санкция, предвидена в Закона за защита на потребителите е в размер на 70 000 лв.