0

З астрахователният регулатор на Румъния в момента може да разполага с пълни данни не само за служители, но и за клиенти на застрахователната компания "Евроинс иншурънс", както и да събира информация за клиентите.

От това се притеснява българската фирма, след като от няколко месеца в Румъния е подложена на засилени проверки и настоявания за достъп до данни, които на пръв поглед нямат пряко отношение към непосредствената й работа.

През последните две години Евроинс е предоставила на застрахователния надзор в Букурещ 385 отговора на запитвания, извън отчетите и допълнителните искания, които предоставя на регулярна база, пише в справка, цитирана от fakti.bg. Средно това прави почти четири отговора на седмица или приблизително почти всеки работен ден застрахователният регулатор е бил в компанията, искал е и е получавал справки.

Надзорниците дори са поискали обяснителни бележки по темите, обсъждани на среща на мениджмънта на компания на конкретна дата. Поискали са и пробен сценарий за тест на IT системите, както и акаунти, които им позволяват да влизат във вътрешни системи и архиви на компанията. През ноември са поискали и пълен списък на всички служители в застрахователя.