0

Н едостигът на артикули и повишението на цените ще бъдат най-големите предизвикателства в търговията. 

Недостигът на артикули и повишението на цените ще бъдат най-големите предизвикателства в търговията. 

Това се посочва в изследване на сайт за дистанционно пазаруване в страната, който за седми път изследва плановете и навиците за пазаруване измежду пълнолетните, пише "Марица". Експертите предизвестяват, че изборът също е стеснен за доста продуктови категории, характерно на пазара на техника, заради стагнацията на азиатското произвеждане в следствие на ковид и забавянето на интернационалния морски превоз.

Общо взето тазгодишният коледен сезон може да е по-скъп, само че по-скромен във връзка с промоциите и избора спрямо предходната година. В същото време се очаква промоциите на Черния петък да продължат през целия ноември.

В същото време нарастващият дефицит на артикули и постоянното повишаване на цените могат да се превърнат в предизвикателство за купувачите. Според изследване на база 867 отговорили, българският интернет консуматор възнамерява приблизително 358 лева за коледни дарове тази година, което е нарастване от едвам 7 лева по отношение на 2020 година.

Разходите за коледни дарове могат да достигнат до 19% от средния нетен месечен приход на едно семейство. Цели 27% от близо 360-левовата рамка са посветени на дарове за децата. През 2021 година средният харч за армаган е 54 лева, което е с 22 лева под средната стойност на армаган за предходната година. Това макар че не е изненадващо, защото тази година планираме да поднесем дарове за Коледа на повече хора, се твърди в проучването.

Според него до момента когато списъкът с хора, на които купуваме дарове , намаля от приблизително 10 души на 5 души през 2020 година спрямо 2019 година , през 2021 година планираме да купим коледни дарове за повече наши близки - приблизително 7 души. Пандемията предначерта и гамата от хитови артикули през предишния коледен сезон, като трите най-популярни категории дарове преди година бяха облеклото (48%), грижа за красотата и козметика (38%) и играчки (36%).

Тази година търсенето на битова електроника е най-високо (52%). На второ място е облеклото (45%), на трето място са обувките (35%), а на четвърто място с 34% мобилните телефони, таблети и техни аксесоари.