Н ай-скъпият модел в гамата на Mercedes-Benz бе купен от българин за 5 милиона лева. Колата бе представена в София на специално събитие.
В света има само 275 такива екземпляра AMG ONE, като един от тях ще живее у нас, но вероятно няма да го виждаме често по улиците, защото е взет с колекционерска цел.
Автомобилът бе представен от изпълнителния директор на Силвър Стар (генерален дистрибутор на Mercedes-Benz) Негован Йосифович и със специалното участие на Иван Тенчев, дългогодишен коментатор на Формула 1 и автомобилен журналист.
Уникалният модел е осъществена мечта на автомобилните инженери на AMG в Афалтербах заедно с инженерите на отбора на Mercedes във Формула 1. Хиперавтомобилът пренася технологията за хибридно задвижване от състезателната писта на пътя за първи път. С един двигател с вътрешно горене и четири електрически мотора хибридът E PERFORMANCE е с мощност от 782 kW (1063 к.с.), като максималната скорост е ограничена до 352 км/ч.
Със своята сложна технология, двуместният Mercedes‑AMG ONE предлага в някои случаи дори повече от състезателна кола от Формула 1. Той разполага с напълно променливо AMG Performance 4MATIC+ задвижване на всички колела с хибридно задвижван заден мост и електрически задвижван преден мост с векторно разпределение на въртящия момент.
1,6-литровият V6 хибриден бензинов двигател с електрическо подпомогнат единичен турбокомпресор съответства по своята технология на сегашния двигател на Формула 1 и е реализиран в тясно сътрудничество с експертите от Mercedes‑AMG High Performance Powertrains в Бриксуърт.
Четирите електромотора са с 8,4 kWh батерия, които осигуряват пробег изцяло в електрически режим от приблизително 18 км. Единият електромотор е интегриран в турбокомпресора, вторият е директно свързан към коляновия вал на двигателя с вътрешно горене, а другите два са монтирани на предните колела на автомобила. Двигателят може да достигне 11 000 оборота/минута, а обща системна мощност 1063 конски сили със 7 степенна автоматизирана механична предавателна кутия.
Интериорът изцяло е изпълнен в стила на Формула 1, воланът е плосък отгоре и отдолу. В горната му част са интегрирани светлините, които напомнят кога е перфектният момент да се превключи следващата предавка. Също така има интегрирана въздушна възглавница, както и AMG дигитални бутони на волана за режимите на шофиране. Те са общо 6 на брой, предвидени за ежедневно шофиране и за каране на писта с активна аеродинамика, понижаваща шасито и регулиране на твърдостта на окачването.
Източник: DizzyRiders.bg