0

Б ългария е на второ място по регистрация на нови автомобили в Европа. За изминалата година у нас са регистрирани почти 43 000 нови коли, което е ръст с почти 14%. Новината е важна, защото освен за личния комфорт, подновяването на автомобилния парк в страната ни, е пряко свързано с катастрофите, както и чистотата на въздуха, който дишаме.

„Няколко фактори влияят на този ръст”, коментира Александър Костадинов, председател на УС на Асоциацията на автомобилните производители.

„Хората и компаниите разполагат с повече възможности. Освен това знаят, че дългосрочно покупката на нов автомобил е икономически по-добра отколкото на стар, за който поддръжката е доста сериозна. От друга страна е това, че България е на последно място по проникване на нови автомобили в ЕС, тоест тръгваме от една по-ниска база. А и последните години, след COVID, цените на по-новите употребявани автомобили, са близки до цените на чисто новите”, обясни Александър Костадинов.

ТЕНДЕНЦИЯТА СЕ ЗАПАЗВА: На дъното сме в ЕС по минималната заплата през януари!

Автотехническият експерт Румен Дунев коментира, че поддръжката и ремонтът на старите автомобили са проблемни. „Автосервизите нямат достатъчно качествен и квалифициран персонал. На пръсти се броят грамотните автосервизи, които могат да извършат сложен ремонт на автомобила”, каза Румен Дунев.

„Новите автомобили в гаранционния им срок се нуждаят от елементарна поддръжка – смяна на накладки, масла, филтри, ремъци, дребни неща. Не стигат до тежки ремонти”, каза Дунев.

И двамата експерти смятат, че при новите автомобили сигурността е много по-голяма. След 2023 г. в автомобилите има включен задължителен пакет от системи, подпомагащи водача. 

*Източник: NOVA