Е кспресен влак за морето бе пратен по линия, блокирана от дерайлирали цистерни, връща се 20 км на заден ход, закъсня с над 5 часа, а в резултат шефът на гарите и релсите бе уволнен.
До изпълнения с жп събития ден се стигна, след като в четвъртък вечерта частна товарна композиция дерайлира с последните си пет вагон-цистерни между гарите Долно Камарци и Мирково. Влакът е пътувал от Турция за Германия, а цистерните са били чисто нови и празни. Според източници на „Телеграф“ причината за дерайлирането е, че машинистът не е бил осведомен за наложено временно ограничение на скоростта заради прекомерно високи температури на релсите. Заради произшествието подбалканската жп линия бе затворена, а влаковете от София за Варна и Бургас бяха пренасочени през Пловдив.
Хаос
Хаосът обаче продължи вчера, когато сутрешният експрес от София за Бургас е пристигнал до мястото на инцидента, което обаче се е оказало непроходимо, а влакът спрял на милиметри от цистерните. Тече разследване как се е стигнало до грандиозния гаф. Ситуацията завършила с бутане на влака над 20 км на заден ход до гара Долно Камарци, където локомотивът е преместен начело на композицията. Оттам насетне влакът тръгва към София и след това през Пловдив пристига в Бургас с над 5 часа закъснение. Закъснения до 2 часа имаха още редица влакове по линията. Последната цистерна е премахната от пътя вчера по обед.
Реакция
Инцидентът докара търпението на транспортния министър Георги Гвоздейков до горна граница, като вчера следобед той поиска оставките на генералния директор и на председателя на Управителния съвет на Национална компания „Железопътна инфраструктура“. Причината е занижен контрол на безопасността и зачестилите инциденти по жп инфраструктурата. “Сегашното ръководство на НКЖИ многократно показа, че не може ефективно да управлява процесите в една от най-големите държавни компании в България“, категоричен бе министър Гвоздейков.
Деян Дянков