П ълната транспортна блокада в София увисна. Въпреки заканите метрото ще върви. Това обяви пред „Телеграф“ вицепрезидентът на КНСБ Тодор Капитанов. Информацията беше потвърдена и от „Метрополитен“ - „И в петък ще продължат движението си допълнителни влакове, по линии 1, 2 и 4, както и допълнителни мотриси по линия 3. Остават в сила и намалените интервали на движение на влаковете по всички линии на метрото.“
Шофьорите от градския като полицаите!
Трети ден продължава протестът на транспортните работници от наземния транспорт, с изключение на частния превозвач „МТК Груп“. Това решиха служителите в общинските дружества, след като синдикатите проведоха среща с местната власт, продължила над 3 часа. Тя обаче не доведе до развръзка, която да удовлетворява протестиращите. Столичният кмет Васил Терзиев обяви, че кани преговарящите на нова среща в понеделник в 8 ч. „Тази среща ще се състои само ако има разбиране и започне да се движи и наземният транспорт, за да не се налага софиянци да стават заложници на нашите разговори”, коментира градоначалникът.
Среща
По време на срещата кметът Терзиев е предложил още един вариант за увеличаване на заплатите. „Всяко едно нещо, което правим, има цена за сметка на нещо друго. Не можем, решавайки един проблем или несправедливост, да създадем нови”, категоричен беше Терзиев. Той заедно със зам.-кмета по финанси Иван Василев са обяснили на протестиращите, че бюджетът ще стигне за даването на 180 лв. върху заплатите плюс бонус за всички служители в четирите дружества, но по този начин общината няма да постигне политиката за привличане на нови шофьори и сервизни работници. Затова градоначалникът коментира, че най-много до исканата сума от 400 лв. се доближава първоначалното му предложение, а именно – 100 лева върху заплатата плюс удвоен бонус.
Синдикати
Синдикатите съобщиха, че работниците са готови да отстъпят от първоначалното си искане и са съгласни исканото от тях увеличение да падне от 400 на 300 лева. От страна на кмета предложението било нараснало от 100 на 180 лева върху основните заплати. Предишното предложение включваше удвоен бонус за авто- и електротранспорта. Тази оферта беше почти веднага отказана от работещите, които казаха, че за най-малкото нарушение ще им вземат бонуса, а това налага и да полагат извънреден труд, за да го получат.
СТАЧКА ЗА ПАЧКА: Какви са заплатите в столичния градски транспорт?
