0

И деята да се похарчат милиони за несъществуваща земя може да звучи абсурдно, но трескавите прогнози за бъдещето на виртуалната реалност подтикват инвеститорите да влагат големи суми в дигитални недвижими имоти. Тази седмица базираната в Ню Йорк компания "Republic Realm" обяви, че е похарчила рекордните 4,3 млн. долара за дигитална земя чрез The Sandbox - един от няколкото уебсайта за "виртуални светове", където хората могат да общуват, да играят игри и дори да посещават концерти. Това се случи малко след покупката на земя за 2,4 млн. долара в края на ноември в конкурентна платформа Decentraland от канадската криптокомпания Tokens.com. А дни преди това Барбадос обяви планове да открие "метавселенско посолство" в Decentraland.

Такива уебсайтове се обявяват за прототип на метавселената - бъдещо интернет пространство, в което онлайн преживяванията, като например чат с приятел, ще се усещат лице в лице благодарение на слушалките и очилата за виртуална реалност (VR).

Според сайта за криптографски данни Dapp, през изминалата седмица в четирите най-големи сайта на метавселената - The Sandbox, Decentraland, CryptoVoxels и Somnium Space - е продадена земя на стойност над 100 млн. долара. И макар че може да мине известно време, преди тези сайтове да заработят като истински метавселени, пренасяйки ни на друго място с очила за виртуална реалност, цифровата земя вече функционира като актив точно както реалната земя. 

Луксозните марки вече навлизат в метавселената - през май чанта на Gucci беше продадена на платформата Roblox за по-голяма цена от тази на реалната версия - и Кигуел се надява, че "Fashion Street" ще се превърне в дестинация за пазаруване, подобна на нюйоркското "Пето авеню".