На 3 ноември излезе Call Of Duty WWII, което бележи завръщане към корените на поредицата след експерименти с модерни заглавия. Разработена от Activision, next-gen шутърът ще може да се разцъква на компютри, Xbox One  и PlayStation 4.

Четиранедесетото заглавие ще служи като продължение на пусната през 2008 World At War, която е най-добрата игра по Втората световна война. За разлика от нея, новата игра ще се развива единствено в Европа и по-точно на Западния фронт, като играчът ще командва пехотинец от Първа пехотна дивизия, най-старата дивизия на Щатите.. Мултиплейърът ще включва локации, които не са в кампанията, зомби модът ще се завърне.

WWII e часто от добре познатото завръщане към миналото, тъй  като преди около 10 години повечето шутъри бяха свързани с Втората световна война. След като Battlefield поредицата, която е претендент от много години на Activision , пусна Battlefield I, която се развива в слабо засегнат от разработчиците период, а именно Първата световна война, Call Of Duty отвръща на удара с това, което прави най-добре и което й печели най-много фенове – исторически шутъри, свързани с Втората световна война.

В новото попълнение ще присъства карта от първата Call Of Duty. Carentan, която е една от най-езвестните и обичани карти в цялата поредица, ще бъде вкарана в WWII след 12-годишно отсъствие, тъй като последно можеше да бъде играна през 2003, когато се слага и началото на целия франчайз.

В интервю за Gamespot, двамата основатели на Sledgehammer Games, които разработват WWII, Глен Скофилд и Майкъл Кондри, обясняват, че наемат професионален историк, който да им помогне. „Историкът ни заведе на мястото, където се е провела битката при гората Hürtgen. Беше много тежка зима, а той ни показваше едни циментети пирамиди, наречени „драконски зъби“, създадени, за да спират танкови контраатаки“. Точно това искат да покажат и създателите на WWII – че „последната Велика война“ е страшна, гадна, мръсна, студена и безсмислена. „Затова избрахме и героят, с когото ще се изпълняват мисиите, да бъде 19-годишен младеж, който никога не е напускал Тексас. Това противоречи с предишните персонажи, които издържаха психически на войната. Това е промяната и в мирогледа ни“, обясняват шефовете на Sledgehammer Games.