З агиналият шофьор при тежката катастрофа с кола на НСО на входа на Аксаково е нямал добра видимост заради пътни знаци и растителност, а специализираният автомобил се е движел с много над позволената скорост - 150-160 км/ч. Това са очевидните факти, за които красноречиво говорят и снимките с деформираните коли, коментира пътният експерт от Европейския център за транспортни политики Ивайло Желязков пред БНР.
ЗАРАДИ КАТАСТРОФАТА С КИРИЛ ПЕТКОВ: Отстраниха директора на ОПУ-Варна
Според него до фаталния изход са довели високата скорост и тежестта на автомобила на НСО, която е два пъти над тази на автомобила на жертвата. Автомобилът на НСО - с товара и пътниците, тежи около 3 тона, а пострадалата кола, със собствено тегло 1200 кг, а с пасажерите - 1400 кг., посочи експертът. Той подчерта, че при скорост 60-80 км/ч вторият автомобил няма как да е смачкан до неузнаваемост.
Кирил Петков: Заради заплаха за живота ми ме пазят от НСО
Желязков изключва възможността загиналият да не е спрял на знак "Стоп", но каза, че гумите на 30-годишната кола са били стари и колата се е завъртяла. Пострадалият 30-годишен автомобил няма вина, с изключение на това, че е лошо поддържан, смята пътният експерт.
Той коментира, че преасфалтираният участък ще попречи да се проучи спирачният път. Чисто нов износващ слой имаме, той е с различна абразивност, каза Желязков в отговор на въпрос дали това ще изиграе роля в разследването.
КАТАСТРОФАТА С КИРИЛ ПЕТКОВ: Жената на загиналия шофьор остава в тежко състояние (ВИДЕО)
По думите му десетките запитани жители на района твърдят, че не са виждали неравности и дупки в този участък. Ще оставим на компетентните органи да преценят защо точно след катастрофата на мястото, където е имало някакъв спирачен път, е асфалтирано, каза той.
До дни ще бъде готов подробен доклад на Центъра за трагичния инцидент, в който живота си загуби 63-годишен мъж, а съпругата му пострада сериозно. Експертите в организацията са извършили всички необходими проучвания на мястото на инцидента, огледали са и автомобилите.