0

Н ова схема, с която се подмамват болни хора да се възползват от безплатен пакет за лечение на стави, се върти по телефона с помощта на изкуствен интелект. Това научи „Телеграф“ от читатели.

Ивана Иванова разказа, че в събота сутринта ѝ звъни телефонът, а отсреща мъжки глас се обръща директно към нея: „Здравейте, Ивана Иванова ли е на телефона?“, след като дамата потвърждава, че е тя, се започва с омайването, че е избрана да получи безплатен пакет за стави.

„Български капан”: Чужденци губят имотите си у нас, без дори да разберат!

По телефона ѝ се обяснява колко е важно да се грижи за здравето си и я питат дали има болки в гърба или кръста. Ивана посочва, че няма проблем, но въпреки това монологът на говорещия отсреща продължава, като накрая изисква от нея да си даде пощенския код. На въпрос на Ивана за начина, по който е била избрана и откъде са взели мобилния номер и имената ѝ, се отговаря само, че курсът на лечение ще й помогне да се чувства по-добре и искат да предостави пощенски код. 

Отговори 

Реакцията на Ивана е, че няма да предостави такава информация и затваря телефона. Заради неадекватните отговори на въпросите очевидно става дума не за жив човек, а по-скоро за изкуствен интелект, смята дамата, която се свърза с нас.

СХЕМА: Лъжат ни с US електроника за 3,91 лв.!

Такъв е случаят на друг господин, който е от София. Той обаче не желаел да разговаря и директно затворил телефона. В социалните мрежи също има десетки сигнали за такива обаждания. 

Съвети 

Експерти предупреждават, че това вероятно са тези схеми, с които фирми искат да пробутат скъпоструващи уреди на изплащане, като уж ги подаряват и са безплатни. През годините със същата схема са лъгани много хора, като в началото бяха под формата на покана за презентации в пощенската кутия, а сега използват основно телефон и социалните мрежи за комуникация.

АЛО, АЛО: Баба остави 10 бона до кофа за боклук

Подозрителното в случая е откъде тези фирми се сдобиват с телефонни номера, както и с коректните имена, които стоят зад тях. Специалистите съветват: преди да реагираме и да се съгласим да предоставим лична информация, е добре да разпитаме обаждащия се откъде се е снабдил с данните ни.