„Топлофикация София“ още не е поправила фактурите на изравнителните сметки, които начисли с 20, вместо с 9% ДДС. Това показа проверка на репортера на „Телеграф“ Таня Киркова, а колегата Елена Иванова коментира поредната парна каша, която ще духат потребителите.
Въпреки обещанията на дружеството да коригира сметките и да върне начислената горница дали под формата на пари или с приспадане от други фактури, резултати още няма. Вместо да успокои хората, като се оправдае, че преизчисляването заради ниския ДДС отнема повече време, от дружеството ни вопъл, ни стон. А много от българите, които са с ниски доходи, чакат дори и дребни суми, за да си купят лекарства или храна. В същото време, ако клиентът на парно дължи пари, често е притискан веднага след като срокът за плащане изтече.
Добре, проявяваме разбиране, че на парното му трябва време, за да изчисли ДДС-то, но нека проявяват и те разбиране към хората с ниски възможности, които се затрудняват да плащат навреме. Крайно време е топлофикациите да се вземат в ръце, а не само да се жалят от скъп газ и нередовни платци и да намерят начин да си съберат вересиите, да направят парното модерно, така че всеки потребител да плаща, каквото ползва, а не някакви прогнози. В противен случай хаосът със сметките вечно ще е на дневен ред, а доверието към топлофикациите ще се топи с изминаването на всеки отоплителен сезон.