0

Б ългарите намериха цаката на горивата с държавна отстъпка от 0,25 лв. и въпреки забраните масово пълнят туби с бензин и дизел само че не ги вадят от багажника, показа проверка на „Телеграф“. Причината е, че на повечето бензиностанции стриктно се следи номерът на автомобила, който зарежда. Изискването е колата да е частна, а не фирмена и не се допуска да се зарежда в туба извън нея.

Мнозина нашенци обаче заобикалят забраните. Физически не вадят тубите от багажника, а просто го отварят и ги пълнят вътре в него.

Капачка

Ако все пак ги забележат от бензиностанциите, обясняват, че капачката на резервоара им е развалена и затова пълнят през багажника. Настояват сами да си зареждат горивото и не желаят помощ от съответния форкорт асистент, назоваван често у нас с презрителното „бензинджия“. Друг трик, който също често се прилага на разсеяните касиерки, е да се зарежда фирмен автомобил, но да се представя талон на частна кола. „Идва един с много скъп мерцедес, сипва догоре, но колата му се води на фирмата. Той обаче иска да се възползва от намалението и ми вади талон за опел, който е на частно лице, и настоява да се впише номерът на този автомобил, за да ползва отстъпката“, призна служителка на каса в една от най-големите и оборотни вериги в България, която предлага много качествени горива. При тях основно клиентите зареждат премиум горива, защото предлагат отстъпка като държавната, но при условия че представят персонална карта като редовни клиенти.

Задача

В друга верига вниманието на служителите тестват т.нар. тайни клиенти. Те също са служители на фирмата, но са натоварени с не леката задача да портят колегите си пред висшестоящите. „Често ни следят и затова не допускаме такова зареждане, но въпреки това пък ни лъжат. Хората гледат да спестят, разбираемо е при тези цени“, обясни продавач от друга голяма и популярна сред българите верига. Номерът обаче масово минава по селските бензиностанции, сред собствениците на по-малки вериги и обикновено по провинцията в слабонаселените места, признават от бранша.