С ветът се променя и събитията около нас все по-често ни карат да се замислим доколко ние самите сме ангажирани със социалните проблеми в обществото ни. Какъв отпечатък оставаме върху околната среда? Допринасяме ли за по-добрия живот на хората в неравностойно положение? А за животните? Социалните сфери, които имат нужда от подкрепа, са много, но все повече стават осъзнатите и будни хора, които даряват или ги подпомагат.
Светът се променя и събитията около нас все по-често ни карат да се замислим доколко ние самите сме ангажирани със социалните проблеми в обществото ни. Какъв отпечатък оставаме върху околната среда? Допринасяме ли за по-добрия живот на хората в неравностойно положение? А за животните? Социалните сфери, които имат нужда от подкрепа, са много, но все повече стават осъзнатите и будни хора, които даряват или ги подпомагат.
Някои големи компании в България отдавна са превърнали благотворителността в постоянен ангажимент - на компанията и на служителите. Всеки месец от заплатите на служителите, които пожелаят, се удържат по няколко лева "по ведомост". Парите отиват за предварително избрани от самите хора социални каузи, които са проверени и няма съмнения за злоупотреби в изразходването на сумите.
А1 въвежда програма за дарителство на работното място още през далечната 2004 г. в партньорство с фондация BCause, а броят на дарителите само за последната година се е увеличил с 20% спрямо 2020 г. През изминалата година служителите са подкрепили 9 социални каузи от различни сфери с 50 000 лв., а компанията допълва сумата до 90 000 лв. Екипът на А1 сам идентифицира и избира значимите за обществото ни теми, в които да инвестира– те са разделени в четири направления: Детско здраве и грижа, Образование, Помощ за животни и Уязвими възрастни.
Логично в унисон с обществените нагласи най-много дарения по ведомост в А1 събират каузите, свързани с детското здраве и грижа. Каузите за лечение и рехабилитация на деца и недоносени деца предизвикват най-голям интерес у служителите и за тях отиват близо половината от общо дарените средства. Екипът на А1 обаче вярва, че освен в бъдещето на децата, трябва да се инвестира и в подкрепа на уязвимите възрастни хора в страната, като над 20% от ежемесечния принос на служителите отива за познатата фондация „Очи на 4 лапи“, която работи в полза на хората със зрителни увреждания, и за „Проект Северозапад“, който подкрепя хора в риск в един от най-слаборазвитите региони на страната. Като част от темата „Образование“ екипът на А1 припознава стипендиантската програма „Готови за успех“ и дейностите на фондация „Заедно в час“, като заделените средства за тях доближават 15 000 лв. В полза на животните в нужда пък даряват над една пета от служителите.
Програмата за дарителство по ведомост на А1 е най-лесният начин за подкрепа на обществено значими инициативи директно от работното място, без това да изисква допълнителни усилия. Хората са спокойни, че заделените средства достигат до правилното място и се използват по предназначение, защото регулярно получават отчети за резултатите от техния принос.
Служителите на А1 участват и в много други обществено значими инициативи - акции по кръводаряване, дигитални благотворителни пазари, доброволчески дни за засаждане на дървета и облагородяване на градски пространства. Очакваме и много други компании да последват този пример, за да видим голямата положителна промяна и напредък в различни социални сфери.
Монитор



















