У икенди или празници - календарът ни е пълен с почивни дни, за които правим планове. Какво обичаме да правим през това време е въпрос, който може да има много и различни отговори.
През 2010 година Националният Статистически институт прави мащабно изследване на поведението и се оказва, че средностатистическият българин прекарва своите неработни дни в… отработване или мързелуване в леглото.
Не знаем доколко може да се вярва на представителността на тези данни, но в днешно време забавленията ни все повече се насочват към дигиталния свят.
Музика, филми и всякакви предизвикателства: от RPG до игри с 40 линии, които предлагат всякакъв вид онлайн развлечения.
В това няма нищо неестествено, разбира се - възможностите, които предлага Интернет са почти безгранични.
И съвсем скоро това “почти” ще изчезне поради експанзивното развитите на дигиталната среда. Нека разгледаме топ онлайн забавленията, с които запълваме времето за релакс.
Онлайн Шопингът - Спорт или Разтоварване
Преди седмици излезе годишният анализ на Бългаската e-commerce асоциация, според който делът на българите, които пазаруват онлайн, вече се доближава до 75%. Казано с други думи - всеки двама от трима българи използват Мрежата, за да купуват или продават продукти.
Огромни търговски платформи буквално превземат пазара, предлагайки в каталозите си по няколко стотин хиляди артикула.
Лекотата, с която можем да напълним своята онлайн количка, както и възможността да върнем нежеланата стока, правят стандартното пазаруване истински спорт.
Какво купуваме - от дрехи, обувки и аксесоари до автомобили и жилища
Стоки за бита и обзавеждането, дрехи, електроника, хранителни продукти и аксесоари - списъкът може да бъде много дълъг. Не са изключение обаче и купуването на имоти, автомобили, дори яхти.
Очевидно притесненията на потребителите от онлайн пазаруването отстъпват пред предимствата, които дава то. Оказва се, че освен пазаруването на продукти, ние резервираме услуги, както и провеждаме обучения. Все пак шопингът остава предпочитан начин за прекарване на свободното време.
Спорт и музика - очаквано добра онлайн комбинация
Спортните платформи са не по-малко полулярни от онлайн магазините и хиляди любители на състезанията влизат ежедневно, за да проследяват спортните събития и да правят прогнози за техния резултат.
Тук отново възможностите на дигиталното пространство са почти безкрайни - онлайн проследяване на няколко спортни срещи, анализиране на коефициенти, новини в реално време. Спорът вече не е само на стадионите, той се премества все по-успешно на екрана на лаптопите и смартфоните.
Онлайн тренировките също набират популярност – мобилни приложения и дори живи Zoom сесии с треньори се превръщат в предпочитан начин за движение. Йога, кардио или функционални тренировки са сред най-гледаните видеа у нас.
Съвсем естествено, по това време се увеличава и трафикът към различните платформи и приложения за слушане на музика. Голяма част от свободното време преминава в гледане на филми, сериали и видеа.
HBO Max и други стрийминг услуги са навлезли дълбоко в ежедневието, като много потребители гледат съдържание не само вечер, но и по време на пътуване или в почивка от работа. Наред с тях, Tik Tok и YouTube остават водещи платформи за кратки забавни клипове.
Геймингът ли е новата мода?
Компютърните и мобилни игри продължават да бъдат основен начин за релаксация за мъжката част от населението. Онлайн мултиплейър игрите като FIFA и League of Legends събират хиляди българи пред екраните, особено след работа, през почивните дни или в късните часове на деня.
Платформи като Steam и Epic Games дават достъп до разнообразни жанрове, подходящи както за хардкор геймъри, така и за обикновени потребители, търсещи просто емоционално разтоварване.
Паралелно с традиционния гейминг, част от пълнолетните потребители избират и забавления с по-динамичен характер - например слoт игри или спортни прогнози, предлагани от утвърдени онлайн платформи.