0

А мериканската компания Monotype, която притежава правата върху шрифтовете Times New Roman и Arial, е блокирала достъпа на потребители от Русия до тях.

Сега руските потребители нямат достъп до библиотеката на Monotype на нейния сайт. Освен Times New Roman и Arial недостъпни са и шрифтове като Verdana, Tahoma и Helvetica.

Най-популярните шрифтове на Monotype са достъпни за руските потребители, например в Microsoft Office. През март обаче Microsoft преустанови продажбата на своите продукти в Русия.

Според юристи затварянето на достъпа до библиотеката с шрифтове на Monotype в бъдеще "може да доведе до невъзможност за тяхното използване".

Междувременно стана известно, че руснаците са спрели масово да се запасяват гречка (елда) и други хранителни продукти от първа необходимост и са се насочили към алкохола. От средата на март продажбите на джин, водка и бира рязко са се увеличили.

През последните две седмици руснаците са купили с 60% повече джин, отколкото през същия период на 2021 г. При бирата средният ръст е 15 %. Водката също е станала по-популярна: плюс 13%.

В началото на март „Телеграф“ вече писа, че популярният коктейл „джин-тоник“ в Русия вече става нещо, което няма да може да се приготвя, след като компанията Кока Кола обяви, че спира да продава напитките си на територията на Руската Федерация. В социалните мрежи се шегуваха, че сега коктейлът ще се превърне в „джин-компот“, но за тази цел все пак трябва да има и джин.

От началото на войната в Украйна Русия бе напусната от огромно количество западни компании, както свързани с всички сфери на живота.