Ц ените се вдигат безбожно, а овцете мълчаливо преживят над луксозната хранителна ясла.
Поръчва се механично, някъде дори са поставени цифрови колонки, за да заявиш поръчката предварително и като в ученически стол да минеш и си я вземеш от шубера. Това ни отдалечава от усещането за индивидуалност, тика ни в конвейра на бездушието. Храната е ритуал, не е само калориен задоволител на тялото. Храната върви с отношение, а не с механичното му заместване.
Машината заменя човешкия фактор и ни отдалечава един от друг като човешки същества. Машината не ни се усмихва дяволито, докато поднася блюдата, нито кима учтиво, докато получава бакшиш.
Подобно отношение обаче се вижда и при човешката обслужваща наличност. Зомбирани и напушени келнери донасят, а не поднасят блюдата, те са автоматизирали движенията, дори мислите си. Гледат на другата страна докато се поръчва, с латентен поглед към клиента. Изглежда така, че дали това е клиент или част от дограмата на прозореца, няма значение.
Клиентът също е виновен за ситуацията на небрежност и некомпетентност. От теб зависи да „събудиш“ този, който докато ти налива супата е с половин глава къде ще работи на морето и за какво ще похарчи парите. И всеки участва в този порочен кръг – едни с участието си, други с безучастието си. Защото вече е напълно избледняло чувството да се изисква, да се настоява, да се оплакваш на управителя, който всъщност почти винаги е част от тази схема. Схемата на това, че клиентът не е цар, а чичко паричко, който е длъжен да ни изкара надниците. И ако го праснем в сметката или самочувствието, ще сме героите на деня.
Да не изглеждам дребнав, но порциите изглеждат все по-скромни за сметка на цените. Писах скоро, но пак ще спомена, че супата върви между 9 и 29 лева. А какво е супата освен една вряла вода със сол и някоя брънка месо или зарзават вътре.
МЪЖКА ДУМА С ЛОРД ЕВГЕНИ МИНЧЕВ: Водичките ми изтекоха с тези ценички...
Наперената хранителна индустрия се е окопала все повече в покоите на своя картел и ценоразписва дажбите по свое усмотрение. Ако не е „война“ ще е друга причина. Глобалното затопляне или увеличението на гей по света. Причини има, но бях тръгнал друго да казвам, а именно, че клиентът, някога цар, сега е доброволен слуга на обслужващите. Картинката е ясна, но ясна като рисувана от Пикасо. Така че супата може да се окаже изсипана на лицето ни, а някой кренвирш, заврян, сами си въобразете къде.
Научете се да изисквате, драги клиенти и да поощрявате с бакшиш персонала, само когато се почувствате удоволетворени от обслужването. Иначе - пийте една студена вода и дано не ви я хванат по 9 лева малката бутилка.
*Коментарът е написан специално за "Телеграф"!
Лорд Евгени Минчев