Н аградите „Оскар“ не изостават от тенденциите и също загърбват постепенно мерките за короновируса. Церемонията се връща към нормалността по отношение на критериите за допустимост на кандидатите.
След две години на промени за адаптиране към условията на пандемията, Академията за кинематографично изкуство и наука обяви, че кандидатите за "Оскар" отново трябва да показват филмите си в киносалоните.
Продукциите, които се класират за надпреварата, могат да се представят премиерно в киносалоните и на стрийминг платформа, но показването в кината трябва да бъде в минимум седем последователни с поне една прожекция на ден в една от шестте одобрени зони в САЩ - Лос Анджелис, Ню Йорк, Чикаго, Маями, Атланта и Сан Франциско.
Правилата и промените за 95-ите награди на академията през 2023 г. бяха одобрени от борда на организацията.
Друго ново решение е, че всеки от филмите може да предлага не повече от три парчета за категорията най-добра оригинална песен.
Има промени и в регламента за рекламните кампании на кандидатите за наградите "Оскар". Едно от тях забранява раздаването на промоционални материали и на каквито и да било ценни предмети на членовете на Академията по време на прожекциите и по всяко друго време след номинациите, докато гласуването не приключи, като "прожекциите не бива да включват приеми, развлекателни дейности, безплатни храни и напитки".
Церемонията за 95-ите награди "Оскар" ще се състои в Лос Анджелис на 12 март догодина.