Последното поколение на BMW Серия 3, носещо фирменото обозначение F30, е на пазара от 2012 година. Моделът се продава изключително добре като седан, но не е толкова популярен като комби Touring. През миналата година „тройката” беше обновена, като получи леки щрихи в дизайна и редица нови двигатели и технологии. Външно промените в BMW Серия 3 са козметични. Отпред се забелязва новата броня с променени въздухозаборници, които подчертават широчината на автомобила. Новите фарове и изразителните LED дневни светлини засилват мощното излъчване. Новата задна броня с декоративни елементи, както и серийните светодиодни задни светлини подчертават спортната стойка на модела.

Новата средна конзола и плъзгащото се покривало над поставките за чаши позволява по-лесното им ползване.

В салона на BMW Серия 3 са използвани нови материали, които помагат на интериора да изглежда още по-висококачествен. По превключвателите и отворите за вентилация има множество акценти от хром. Новата средна конзола и плъзгащото се покривало над поставките за чаши позволява по-лесното им ползване и повишава ергономия на салона.

Докато версията седан на BMW Серия 3 се радва на широка популярност у нас, комбито наречено Touring не е много разпространено в България. Поне така беше доскоро, докато българите все още не са открили ползата и гъвкавостта на тези автомобили, оборудвани с много място за багаж.

Комбитата не са толкова популярни колкото седаните заради формата си, която издава семейната им принадлежност.

Основната причина за ниската популярност на комбитата може би е външният им вид, който се смята от хората за по-малко привлекателен в сравнение с формата на седаните. Голямото предимство на комбито BMW Серия 3 Touring е обемът на багажника, който е по-голям от този на седана, особено ако пътувате с малки деца. Комбито събира 495 литра до ръба на прозорците, но ако се наложи, може да се натовари до тавана и тогава предимството му пред седана е огромно. При необходимост от голям товарен обем задните седалки се сгъват напред и се отваря капацитет с вместимост от 1500 литра.

Новата задна броня и серийните светодиодни задни светлини подчертават спортната стойка на модела.

Едно чудесно семейно комби безспорно е BMW 320d Touring xDrive, задвижвано от 2,0-литров 4-цилиндров турбодизел с мощност 190 к.с. при 4000 об/мин. Този двигател дава възможност да се наслаждавате на динамиката, присъща за BMW и в същото време да карате много икономична кола. Ускорението от място до 100 км/ч отнема само 7,6 секунди, а средният разход на гориво е едва 4,5 л/100 км. Стандартно моторът е съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия, а като опция се предлага 8-степенна автоматична трансмисия, която превключва съвършено предавките. Тя се справя не само по-бързо и по-плавно от водача, но не увеличава разхода на гориво. За по-динамично шофиране в режим Sport баварското комби се ускорява бързо и с лекота изпреварва при ограничена видимост. На хлъзгави настилки двойното задвижване xDrive разпределя тягата оптимално към четирите колела, като осигурява още по-голямо сцепление и сигурност, без да лишава водача от удоволствието от шофирането. На пътя обновеното BMW 320d Touring вози доста комфортно. Ходовата част поема стегнато неравностите по асфалта и преминава еластично през легналите полицаи. В спортен режим страничните наклонявания в завоите са минимални, което засилва усещането за стабилност на пътя.

BMW 320d Touring xDrive

2,0-литров 4-цилиндров турбодизел

8-степенна автоматична скоростна кутия

190 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

7,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

222 км/ч максимална скорост

4,5 л/100 км среден разход на гориво

119 г/км емисии на СО2

78 600 лева цена на модела