Новият спортен седан BMW M3 CS комбинира върховата динамика и пригодността за всекидневието в перфектен баланс. Инженерите на BMW M GmbH допълнително са подсилили динамичния и емоционален характер на седана чрез последователно съгласувани мерки. Благодарение на широкото използване на карбонов композит, новото BMW M3 CS е леко със собственото си тегло от 1585 кг. Високата динамика на управлението на новото BMW M3 CS се дължи не само настроеното по нов начин окачване, спрямо M3 с пакет Competition, но и на повишението на мощността на редовия 6-цилиндров бензинов битурбо двигател.
При новото BMW M3 CS подаването на мощността към задните колела е поверено на доказаната 7-степенна М скоростна кутия с два съединителя. Тя превключва предавките много бързо и без прекъсване на подаването на мощност. Благодарение на M Launch Control се осигурява оптимално ускорение от място без превъртане на колела. Трансмисията работи напълно автоматично, но може да се управлява и ръчно от лостчетата на волана. За да може да отговори и на най-високите натоварвания, 7-степенната скоростна кутия с два съединителя е оборудвана със собствен маслен радиатор.
При новото BMW M3 CS максималната мощност е повишена до 460 к.с., които се достигат при 6250 об/мин. Максималният въртящ момент от 600 Нм е по-висок с около 10% и е на разположение в много широкия диапазон от 4000 до 5380 об/мин. Благодарение на увеличените параметри, новото BMW M3 CS ускорява от 0 до 100 км/ч за само 3,9 секунди. Максималната скорост е ограничена електронно до 280 км/ч. Характерният звук на турбодвигателя се осигурява от настроената специално за модела CS спортна изпускателна система, чиито четири ауспухови накрайника от неръждаема стомана са интегрирани перфектно в задния дифузьор от карбон.
При новото BMW M3 CS е внедрена технологията с два турбокомпресора с много спонтанни реакции. В съчетание с директното впръскване на бензина, променливото управление на клапаните и безстепенното управление на разпределителните валове, двата турбокомпресора гарантират оптимално разгръщане на мощността на 6-цилиндровия двигател. Налягането на нагнетявания въздух се повишава постепенно малко над оборотите на празен ход. Моторът не само може да разгръща мощността си равномерно в много широк диапазон, но и работи доста икономично при среден разход на гориво от 8,3 л/100 км и емисии на CO2 от 194 г/км.
Новото BMW M3 CS серийно се оборудва с адаптивно М окачване. С него водачът може да избира между трите режима Comfort, Sport и Sport+. При тях се променят и настройките на амортисьорите. Особено прецизното електромеханично кормилно управление на M3 CS също може да се контролира чрез три различни настройки, които се активират с натискане на бутон.
Част от високотехнологичния пакет на окачването на новото BMW M3 CS е и активният М диференциал, който допълнително оптимизира и без това великолепното сцепление и стабилност по курса с помощта на многодисков блокаж с електронно управление. При шофиране по състезателната писта компонентите на системата за контрол на стабилността позволяват оптимално сцепление при всякакви условия, например при мощно ускорение на излизане от остър завой или при настилки с различно сцепление.
Дизайнерите на BMW M GmbH са създали интериор с особено спортна атмосфера с изцяло кожената тапицерия, благодарение на разточителното използване на алкантара. В тон със спортния салон двигателят на новото BMW M3 CS се стартира с натискане на новия червен бутон Старт/Стоп. Бутоните са редуцирани до най-важните, като по този начин значително е понижено теглото. Спортната насоченост включва и олекотени спортни седалки. Въпреки това, пътниците в BMW M3 CS не се налага да се лишават от комфортни функции като автоматична климатична инсталация или висококачествена озвучителна система Harman Kardon.
Мощният спортен седан BMW M3 CS ще може да бъде поръчван от клиентите от януари 2018 година, като производството му е ограничено до около 1200 екземпляра. Производството на модела стартира през март в завода на BMW в германския град Регенсбург, провинция Бавария.
Монитор

















