0

От 1977 година лимузината Серия 7 е най-големият модел в гамата на BMW. В продължение на почти четири десетилетия седанът е позициониран като луксозен автомобил за активни шофьори. Новото, шесто поколение на BMW Серия 7 променя приоритетите си и освен автомобил за динамични водачи, на преден план са изведени комфортът и съвременните технологии. В 7-а серия дебютира новата платформа на BMW. Междуосието се запазва, като е 3070 мм в стандартната версия и 3210 мм в удължената L. Дължината е увеличена малко, съответно до 5098 мм и 5238 мм. Широчината от 1902 мм се запазва, а височина е нараснала до 1478 мм. Вратите, покривът и капакът на багажника са изработени от алуминиеви сплави, а в конструкцията за първи път са използвани магнезий и карбон, така че теглото е намалено със 130 кг и в базовата версия е 1800 кг.

Бъбрековидната решетка е по-голяма и има активни клапи, които регулират въздушния поток към радиатора.

Дизайнът на новото BMW Серия 7 е съществено променен и новият баварски флагман не може да бъде объркан с предшественика си. Профилът е с познатия дълъг капак, изместен назад салон, висока линия на прозорците и характерните извивки на задните стойки на покрива. Бъбрековидната радиаторна решетка е станала по-голяма и е получила активни клапи, които регулират въздушния поток към радиатора. Продълговатите светодиодни фарове започват от решетката и са по-големи, а като опция могат да бъдат с лазерна оптика за дългите светлини, която осветява на разстояние от 600 метра. Профилните стени са украсени с вентилационни отвори, а над праговете има хромирани лайсни. Големите задни L-образни светлини са свързани със сребриста лайсна. Версията с M спортен пакет се различава по аеродинамичните елементи в бронята и 19-инчовите алуминиеви джанти.

Елегантният профил е с изместен назад салон, а при отварянето на вратите пространството под тях се осветява.

При отварянето на вратите пространството под тях се осветява. Ключът за Серия 7 е снабден със специален екран, който показва разнообразна информация, като например нивото на горивото в колата, след какъв пробег предстои планирано сервизно обслужване и др. В интериора хармонично са съчетани кожа, дърво и полиран алуминий, като е доста трудно да се намерят пластмасови детайли. Дори по-голямата част от бутоните са метални. Осветлението е светодиодно, може да променя цветовете си, а като опция се предлагат диоди в тавана, имитиращи небе със звезди. В луксозния салон преобладават хоризонталните линии. Воланът е с намален диаметър и е много удобен за захващане.

В интериора хармонично са съчетани кожа, дърво и полиран алуминий, като почти няма пластмасови детайли.

Арматурното табло е дисплей с течни кристали, а графиките променят цвета си в зависимост от това какъв режим на шофиране избран. В режим Sport доминира червеният цвят, а в Comfort - синият. Системата за прожектиране на най-важните данни на предното стъкло е стандартна. Централната конзола на BMW Серия 7 традиционно е обърната към шофьора. Най-отгоре е инсталиран мониторът на мултимедийната система iDrive. Той е сензорен, но е запазен и кръглият джойстик за движение в менюто, на чиято повърхност могат да се изписват с пръст търсените дестинации в навигационната система. Той също така предоставя гласов контрол и дори разпознава жестове на ръцете. Бутоните вече са по-малко, като тези за контрол на климатроника вече сработват само с леко докосване. Както воланът, така и предните седалки са оборудвани с електрически регулировки.

Пакетът Executive Lounge включва подложки за краката за пътниците отзад, два 10-инчови монитора и подвижен таблет.

Седалките в BMW Серия 7 са много меки и удобни, като в същото време поддържат добре тялото в завоите. Оборудвани са с функции за подгряване и вентилация, както и с няколко вида масаж. Подлакътниците също могат да се подгряват, а в тях е скрита в кутия с безжично зарядно устройство за мобилен телефон и ключа. Конфигурацията на втория ред седалки може да бъде за трима или с две отделни комфортни кресла с електрическо регулиране, подложки за краката и сгъваеми масички. Във втория случай има възможност да се премести напред предната пасажерска седалка за да се увеличи пространството за краката. Мястото отзад е много щедро дори в стандартната версия, а в удължената просто е огромно. Стандартно задните седалки са с подгряване. Обемът на багажника е увеличен до 515 л, а капакът може да бъде оборудван със сензор за електрическо отваряне.

Седящият отзад може да премести напред предната пасажерска седалка за да увеличи пространството за краката.

Новото BMW Серия 7 е с богато серийно оборудване, което подхожда на представителния седан. Стандартно базовата версия предлага безключов достъп, пълен електрически пакет, двузонов електронен климатик, сензори за светлина и дъжд, премиум аудиосистема с 12 високоговорителя, Bluetooth, камера за движение на заден ход, сателитна навигация, адаптивен круйз-контрол с функция за движение в трафик. Стандартно в салона има 7 въздушни възглавници, електронна система за стабилизация и контрол на налягането в гумите, както и технология за наблюдение на „слепите” зони и спазване на лентата за движение. Пакетът Executive Lounge включва четиризонов климатроник, вентилация и функция масаж на всички седалки, два 10-инчови монитора и подвижен таблет за пътниците отзад, както и малък хладилник в задния подлакътник. В списъка с опции се появяват безжичен Интернет, автопилот за паркиране с дистанционно управление от ключа, парфюмиране на салона, аудиосистема с 1400 вата с осветени говорители, камери за пълен 360-градусов обзор, системи за нощно виждане и разпознаване на пътните знаци.

Под капака на 750Li се крие 4,4-литров V8 битурбо двигател с 450 к.с., който тегли отлично лимузината.

Първоначално новото BMW Серия 7 се предлага у нас с избор между два бензинови и два дизелови турбодвигателя с директно впръскване на горивото и Start-Stop система. Първи е 3,0-литровият 6-цилиндров бензинов мотор с мощност 326 к.с. в модификацията 740i. Под капака на 750i се крие 4,4-литров V8 битурбо двигател със запас 450 к.с. при 5500-6000 об/мин. Този мотор тегли отлично лимузината в средния работен диапазон, тъй като има приличен въртящ момент от 650 Нм при 1800-4500 об/мин. Той е отзивчив и бързо набира скорост. При ускорение „осмакът” отговаря с приятен рев от изпускателната система, но не като от див звяр, а рафиниран като от хищник в зоологическата градина. С най-мощния в момента двигател BMW Серия 7 демонстрира отлична динамика и се ускорява от място до 100 км/ч за 4,4 секунди. Освен че е много мощен, бензиновият седан е станал доста по-икономичен и според производителя в смесен цикъл харчи 8,5 л/100 км, а в града - 11,9 л.

За пестеливи бизнесмени е 730d, задвижван от 3,0-литров турбодизелов мотор с мощност 265 к.с.

Ако искате да се наслаждавате на лукса и динамиката на BMW Серия 7 срещу по-скромен разход, много по-разумен вариант е 730d, задвижван от 3,0-литров турбодизелов мотор с мощност 265 к.с., които субективно се усещат поне като 300. Той работи много приятно и дори е по-тих от бензиновия V8. Този двигател е със спокоен характер и тегли отлично още от ниските обороти. Максималният въртящ момент от 620 Нм е наличен при 2000 об/мин. Автомобилът с лекота поддържа скорост от 130 км/ч под 2000 об/мин. Ускорението от място до 100 км/ч отнема едва 5,8 секунди. Автоматичната 8-степенна скоростна кутия сменя предавките почти незабележимо и много бързо. Вече е готов и моделът 740d с мощност 326 к.с., както и хибридна модификация 740e също с 326 к.с., която може да измине 40 км на електричество. Флагманът се нарича M760Li xDrive с 6,6-литров V12 мотор под капака и чудовищна мощност от 600 к.с. и 800 Нм въртящ момент.

С двойно предаване xDrive голямата лимузина има значително по-добро сцепление на сняг.

Клиентите на BMW Серия 7 все по-често предпочитат да оборудват автомобила си със задвижване на всички колела xDrive. И това никак не е случайно. С двойно предаване голямата лимузина има по-добро сцепление особено на сняг, какъвто често остава непочистен по родните пътища и особено по малките улички. При старата 7-а серия системата xDrive беше несъвместима с интегралното активно кормилно управление. Сега за пръв път Active Steering може да се съчетае с xDrive за постигане на максимална комбинация от стабилно пътно поведение и динамично управление. Благодарение на завиването на задните колела в същата или противоположна посока, в зависимост от ситуацията на пътя, се повишава както маневреността при движение в града, така и пъргавината при динамично шофиране и се гарантират особено прецизни реакции в завои.

Дори в режим Sport лимузината вози комфортно и стегнато, но без да се влияе от пътната настилка.

Инженерите от BMW са направили истинска революция по отношение на возенето, защото сега шасито е фокусирано върху комфорта. Стандартното оборудване включва въздушно окачване и адаптивни амортисьори, които буквално изглаждат неравностите на пътя, сякаш колата се извисява над асфалта. Можете също така да изберете активни стабилизиращи щанги и технологията Active Comfort Drive, която сканира пътя пред колата за наличие на дупки. Дори при шофиране в режим Sport лимузината вози комфортно и стегнато, но без да се влияе от несъвършенството на платното, като в същото време не се усеща наклоняване на каросерията. Воланът е много лек, независимо от избраните настройки. Дори и при 200 км/ч на германските аутобани в салона е много тихо, благодарение на отличната шумоизолация.

BMW 730d xDrive

3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

265 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

620 Нм въртящ момент при 2000-2500 об/мин

5,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

5,2 л/100 км среден разход на дизел

137 г/км емисии на СО2

176 050 лева цена на модела

 

BMW 750Li xDrive

4,4-литров 8-цилиндров битурбо бензинов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

450 к.с. макс. мощност при 5500-6000 об/мин

650 Нм въртящ момент при 1800-4500 об/мин

4,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

8,5 л/100 км среден разход на бензин

197 г/км емисии на СО2

232 300 лева цена на модела