Днес все повече млади хора имат възможност сами да избират личния си автомобил. Голяма част от тях имат прилични доходи още на 25-30 години, а други получават първата си нова кола като подарък, но имат участие в избора, въпреки че се правят на изненадани, когато получат мечтаното возилото. Тези млади хора живеят в градската среда, водят активен живот и в същото време са перфектно свързани с дигиталния свят. Съвременните млади хора искат да демонстрират собствения си характер на пътя и с един емоционален автомобил. Именно в тези млади потребители се е прицелила компанията BMW с новия компактен кросоувър Х2.

Допълнителната емблема на задната колона цитира класическите спортни купета като 2000 CS и 3.0 CSL.

Но не само младежите са целевата група на новия модел. Той е насочен и към хората, които макар и с прошарени коси, все още пазят в себе си младежкия дух и не биха се поколебали да се качат в нещо модерно и вълнуващо. Новото BMW Х2 е атрактивно и екстровертно, грабващо вниманието на младежите с ярката и възхитителна визия, която измества границите, разчупва стереотипите и внася едно напълно ново измерение на радостта от шофирането в сегмента. Новото BMW X2 ще направи своята премиера на пазара през март 2018 г. Динамичният му дизайн ярко отразява индивидуалността и спортните настройки на окачването на автомобила.

Двойната бъбрековидна радиаторна решетка е с обърната трапецовидна форма и се разширява в долната част.

Независимо от перспективата, от която ще го погледнете, новото BMW X2 винаги е в перфектна форма. То стои на пътя като добре трениран атлет и при това комбинира здравите гени на типичен Х-модел на BMW с елегантния спортен дух на купе. Това от една страна си личи от правоъгълните арки на калниците, характерните ауспухови накрайници и подчертаните странични прагове, а от друга – от елегантната линия на покрива, устремените напред линии и ниската графика на прозорците. Новото BMW X2 е един много индивидуален автомобил, който приятно изпъква на фона на другите коли.

Дизайнерите са постигнали желания ефект на купе с плавно падащия покрив и високата линия на прозорците.

За първи път като опция се предлагат и новите модели M Sport X и M Sport. С тях характерът на BMW X2 може да бъде оформен още по-индивидуално. Особено силно впечатление прави двойната бъбрековидна радиаторна решетка, която тук е с обърната трапецовидна форма и се разширява в долната си част. Тази визия се предлага за пръв път при модерно BMW. Допълнителната емблема на задната колона цитира един любим детайл на класическите купета като 2000 CS и 3.0 CSL и подсказва дискретно за спортните гени на BMW X2.

Серийно моделът разполага с комбинация от уреди и големи екрани, както и пълноцветен Head-Up дисплей.

Дори и при серийното оборудване водачът бива посрещнат от първокласно качество на интериора. Салонът на моделите M Sport и M Sport X е облицован с комбинация от висококачествена тапицерия от текстил и алкантара с контрастни шевове на арматурното табло и средната конзола. Сериен акцент е и комбинацията от уреди и големите дисплеи, които визуално подсказват за дигиталното развитие на BMW. Водачът на BMW X2 може да ползва и двете системи за интеграция BMW Connected и BMW Connected Drive Services. Като опция се предлага и пълноцветен Head-Up дисплей.

Новото BMW X2 предлага на водача най-актуалните технологии и по отношение на асистиращите системи. Така например асистентът за задръствания облекчава водача при уморителните пътувания в натоварения трафик по магистралите. Той е част от опционалния асистент за шофиране Plus, който включва редица работещи с камери асистиращи системи. Асистентът за паркиране също облекчава живота на водача на BMW X2. Той разпознава самостоятелно подходящите паркоместа и по желание паркира автомобила автоматично в местата, разположени успоредно на пътното платно.

Салонът е облицован с висококачествена тапицерия от текстил и алкантара, съшита с контрастни шевове.

За задвижването на новото BMW X2 ще се предлагат три варианта. Първият е 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 192 к.с. в модела BMW X2 sDrive20i. Моторът се комбинира със спортната 7-степенна автоматична трансмисия Steptronic с два съединителя, която гарантира, че всяко пътуване ще се превърне в едно приключение. Средният разход на гориво е в рамките между 5,5 и 5,9 л/100 км. Дизеловите версии са още по-икономични с консумация между 4,6 и 5,3 л/100 км. По-малкият турбодизел е 2,0-литров 4-цилиндров двигател с мощност 190 к.с. в модела X2 xDrive20d, а по-мощният вариант X2 xDrive25d разполага с 231 к.с. Двата турбодизелови агрегата серийно са оборудвани с интелигентното задвижване на четирите колела xDrive и 8-степенна автоматична трансмисия Steptronic.

Под предния капак на BMW X2 xDrive20i е скрит 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател със 192 к.с.

В началото на 2018 година портфолиото на BMW X2 ще бъде разширено с 3-цилиндровото X2 sDrive18i, както и ще се предлага избор от допълнителни атрактивни варианти на 4-цилиндровите модели X2 xDrive20i, X2 sDrive18d и X2 xDrive18d. Мощността на бензиновите модели е от 140 к.с. при X2 sDrive18i до 192 к.с. при X2 xDrive20i. Дизеловите модели X2 sDrive18d и X2 xDrive18d са с мощност 150 к.с.

Високата пъргавина и динамика на агрегатите на BMW се пренася до пътя от спортното окачване. Моделите M Sport и M Sport X серийно са оборудвани с М-спортно окачване с по-стегнати пружини и амортисьори, както и снижено окачване, което се предлага по желание за BMW X2. С опционалната система за динамичен контрол на амортисьорите, включително снижаване на каросерията с 10 мм, настройките на окачването могат да бъдат контролирани още по-индивидуално спрямо условията.