0

BMW X3 е най-масовият всъдеход на германската премиум марка. От създаването му през 2003 г. досега са произведени над 1,5 милиона автомобила от две поколения. Това е отличен резултат за луксозен всъдеход. Сега щафетата се поема от третата генерация на BMW X3, което вече се продава в Европа и у нас. В основата на новия модел с повишена проходимост е новата платформа CLAR. Третото поколение на BMW X3 е пораснало на външни размери и достига на дължина 4708 мм, широчина 1891 мм и височина 1676 мм, а междуосието му е цели 2864 мм.

Вътрешното пространство е увеличено значително и вече е почти колкото в по-големия брат Х5. В конструкцията са използвани алуминиеви сплави и композитни материали, и теглото е намалено с 55 кг до 1750 кг в базовата версия. Аеродинамиката също е значително подобрена, като коефициентът на челно съпротивление е намален от 0,36 до 0,29.

На покрива има спойлер, а новите задни светлини са по-издължени, но запазват типичната L-образна форма.

Новото BMW X3 има дълъг преден капак, релефни странични стени и характерната за марката двойна бъбрековидна радиаторна решетка. Новият модел се различава от предшественика си, особено отпред. Той има по-широки фарове с изцяло LED светлини. Радиаторната решетка също е по-голяма и е с нова форма. Увеличен е и въздухозаборникът в бронята. Фаровете са отделени от решетката, а светодиодните светлини за мъгла са поставени хоризонтално и са интегрирани в бронята. Новите задни светлини са по-издължени и запазват L-образната форма.

Централната конзола е насочена към водача, а най-отгоре е 10,25-инчовият цветен сензорен дисплей.

Интериорът на BMW X3 е декориран с кожа още в базовата версия, а в салонът може да бъде осветен по избор в един от шестте различни цвята на LED осветлението. На таблото преобладават хоризонталните линии. Воланът е познат от BMW Серия 5. В по-високите версии на арматурното табло е поставен LCD дисплей, като неговата конфигурация може да се променя. Най-важните данни за движението също могат да бъдат проектирани върху предното стъкло пред погледа на водача. Централната конзола е традиционно насочена към водача. Цветният сензорен дисплей на мултимедийната система е още по-голям и в зависимост от нивото на оборудване диагоналът му е 6,5 инча, 8,0 инча или 10,25 инча.

На втория ред имя място за хора с височина до 190 см, задната облегалка променя ъгъла си на наклон.

Той е чувствителен на допир, но също така се запазва и кръглият джойстик на системата iDrive. Като опция се предлага система за разпознаване на жестове. Предните седалки са меки и удобни, като в същото време имат чудесна опора. Те са оборудвани с отопление, а седалката на водача е с електрическо регулиране. В централния подлакътник се крие просторна кутия за малки вещи. На втория ред седалки мястото за краката е нараснало, а над главите е останало на нивото на предшественика, така че тук могат да седнат хора с височина до 190 см. Задната облегалка променя ъгъла си на наклон. Багажникът е увеличен до 550 литра в нормално състояние и достига 1600 литра със сгънати задни седалки.

Багажникът е увеличен до 550 литра в нормално състояние и достига 1600 литра със сгънати задни седалки.

Багажната врата е оборудвана с електрическо задвижване със сензорно отваряне. Базовото оборудване на BMW X3 е обогатено, като сега включва достъп без ключ до салона, пълен електрически пакет, тризонов климатроник, датчици за дъжд и светлина, аудиосистема, Bluetooth комуникация, сателитна навигационна система, адаптивен круиз контрол със система за автоматично спиране и други. За безопасността на пътниците се грижат 7 въздушни възглавници, система за стабилизация и контрол на налягането в гумите. Списъкът от опции включва вентилация на предните седалки, автопилот за паркиране с дистанционно управление, Wi-Fi, четири камери за 360-градусов обзор, система за разпознаване на пътните знаци и други.

При мокра и хлъзгава настилка, системата xDrive осигурява по-висока сигурност и по-добро сцепление.

Първоначално новото BMW X3 се предлага с четири двигателя с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Най-добър баланс между динамика и нисък разход на гориво осигурява ефективният 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор с мощност 190 к.с. Той произвежда максимален въртящ момент от 400 Нм, наличен в относително широкия интервал от 1750 до 2500 об/мин. Дизеловият мотор работи много плътно и гладко, като

мощността сякаш е 230 к.с., а тягата – около 500 Нм.

Освен това моторът е тих и трудно се забелязва, че е дизелов. Двигателят е оборудвани с 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic, която работи перфектно и превключва светкавично бързо. За любителите на ръчното превключване има пера зад волана. Динамиката на BMW X3 20d е чудесна и порасналият SUV се ускорява от 0 до 100 км/ч за 8 секунди, като усещането е, че става по-бързо. В натоварения градски трафик BMW X3 изразходва около 6,5 л/100 км, а при спокойно шофиране по равен път и със скорост 90 км/ч, големият всъдеход харчи около 5 л/100 км. При динамично шофиране по път с много завои и на магистралата със скорост 140 км/ч, разходът достигна до 8,1 л/100 км.

Новото BMW X3 се управлява отлично, сравнимо с контрола на седана Серия 3. Управлението е прецизно и информативно, като предните колела реагират плътно на корекциите с волана. Високата каросерия изненадващо малко се наклонява в завоите, а окачването е много по-комфортно от предходното поколение. Шасито на автомобила е настроено балансирано, а за още по-добро поведение на планински път със завои се грижат опционалните адаптивни амортисьори. В режим Comfort те правят возията много мека, а в режим Sport тя е по-еластична. Значително е подобрена шумоизолацията на купето, което изпъква приятно при високи скорости.

По черен път в режим Comfort, опционалните адаптивни амортисьори правят возията значително по-мека.

Новото BMW X3 е запазило добрата геометрична проходимост. Пътният просвет е 204 мм, ъгълът на заход е 15,7 градуса, на отход - 22,6 градуса, а на рампата - 19,4 градуса. Тези параметри ще ви позволяват лесно да щурмувате неравни местности и планински черни пътища, без да се страхувате, че ще повредите колата. Също така новото BMW X3 може да преодолява водно препятствие с дълбочина до 50 см. Благодарение на големия си просвет, късите надвеси и системата за задвижване на четирите колела xDrive, новото BMW Х3 доказа, че може да преминава през дълбоки кални коловози, да преодолява водни препятствия, да се катери по хребетите на стръмни планини и да се спуска по страховити надолнища.

Пътният просвет от 204 мм, късите надвеси и системата xDrive позволяват лесно да се щурмува офроуда.

При равномерно движение, системата xDrive подава 40% от мощността към предната ос и 60% към задната ос. Системата xDrive реагира фино и предвиждащо, като дава предимство през цялата година, не само на лед и сняг. Благодарение на бързите си реакции, тя осигурява и по-висока сигурност най-вече при лошо сцепление, като например мокра настилка, листа, пясък, както и в критични ситуации на пътя. Тя повишава и пъргавината на автомобила, като чрез променливото разпределение на мощността между предната и задната ос противодейства на недозавиването и презавиването.

Под предния капак се крие отлично балансираният 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател.

BMW X3 xDrive20d Steptronic

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

190 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

8,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

213 км/ч максимална скорост

5,0 л/100 км среден разход на гориво

132 г/км емисии на СО2

95 300 лева цена на базовия модел