0

З ащитно облекло, състоящо се от стилизирани въздушни възглавници и дори бронежилетки – това бе един от основните акценти в прясно състоялата се Седмица на модата в Париж. Събитията около форума във френската столица стартираха на 28 февруари. Те не останаха обаче небелязани от събитията в световната политика и по-конкретно – военния сблъсък между Украйна и Русия.

Защитно облекло, състоящо се от стилизирани въздушни възглавници и дори бронежилетки – това бе един от основните акценти в прясно състоялата се Седмица на модата в Париж. Събитията около форума във френската столица стартираха на 28 февруари. Те не останаха обаче небелязани от събитията в световната политика и по-конкретно – военния сблъсък между Украйна и Русия.

Макар че привидно гръмки послания не бяха отправяни към широката публика, Седмицата на модата отмени почти всички свои съпътстващи партита, като на дневен ред в програмата останаха единствено ревютата. Дефилетата обаче също се промениха. Гръмките ритми и песни, които традиционно служат за фон на представянето на тоалетите за новия сезон, този път отсъстваха. Въпреки това събитията не се проведоха в пълна тишина, а в ритмуването на моделите помагаше тих инструментариум.

Защитното облекло на „Диор“ съответства на настроенията в Източна Европа, но това е наистина само стечение на обстоятелствата. В основата на колекцията, която носи името „Следващата ера“, всъщност стоят мотористите. "Много мислихме как в тези трудни времена да направим връзка между красотата, естетичното и защитата. Мисля, че се получи интересна комбинация. Облеклото само по себе си дава идея за защита това е първият ни дом, той ни успокоява. Този аспект присъства много в работата ми - от емоционалната защита до защита в истинския смисъл на думата", казва Мария Грация Киури от модната къща. По творбите тя работи с италианска фирма - производител на костюми за мотористи. Черни боти във военен стил, сако с електрическа затопляща система, байкърски якета и ръкавици са сред другите предложения на „Диор“.

С материала винил пък масово експериментират за този сезон от Courrèges. Николас ди Феличе очевидно е черпил вдъхновение от клубната култура за колекцията. Той залага на мотиви като ескейпизъм и дори образа на смачканите алуминиеви кутии. На ревюто бяха представени винилови миниполи, високи ботуши, кожени панталони в бордо, черно, сребсристо, черешовочервено и др. Моделите са допълнени от аксесоари като бейзболна шапка и очила с козирка.

Винилова минипола, дело на Николас ди Феличе / Снимка Wallpaper

„Сен Лоран“ се възползва от Седмицата на модата, за да чества и своята 60-а годишнина. Колекцията на Антъни Вакарело наблегна на естетиката на ар деко, като за вдъхновение бе използван андрогинният гардероб на британската писателка, наследница и политическа активистка Нанси Кънард, която се бори с расизма и фашизма.

В моделите си „Сен Лоран“ не заложи на богатство от цветове. Вместо това тоалетите бяха ограничени до черно, шоколадовокафяво, сребристо и бяло На подиума бяха представени костюми с разкрито деколте, драпирани рокли, приспадащи раменете, грахови палта с квадратни рамене, съчетани с копринени панталони, кожени тренчкоти с деликатни слоеве от тюл, влачещи се под подгъва, и пуристична рокля с наклонено деколте, съчетана с гривни.

Седмицата на модата в Париж зададе ключови тенденции и извън подиума. В главен виновник за това се превърна певицата Риана, която за пореден път изненадва със смелите си решения по време на бременността си.

Изпълнителката на Umbrella е сред малкото бъдещи майки, които, вместо да прикриват наедрелите си коремчета, предпочитат да ги извадят на показ Това Риана направи и като посети ревюто на „Диор“ по-рано тази седмица.

Певицата се появи на събитието с тоалет, който модните експерти описаха като готическо бельо за бременни. Облеклото й се състоеше от прозрачна риза върху дантелен комплект от сутиен и бикини, като най-отгоре Риана се беше облякла и с кожено палто.