Новата Dacia Duster запазва офроуд качествата, които донесоха толкова голям успех на модела. Неговата завидна проходимост го нарежда сред най-добрите в класа и го превръща в непретенциозен SUV за ежедневна употреба. Duster със задвижване 4х4 е истински всъдеход върху пресечени терени и при щурмуване на кални коловози и водни препятствия, благодарение на пътния просвет от 210 мм, късите надвеси и ъглите на атака от 30° отпред и 33° отзад. Въртящият се контролер за управление на системата 4x4 с три режима на работа е разположен в долната част на централната конзола и позволява на водача на Duster лесно да промени задвижването според условията. В режим 2WD тягата от двигателя се предава само към предните колела. Това е най-икономичният режим, подходящ за шофиране върху сухи пътища.

Късите надвеси и ъглите на атака 30° отпред и 33° отзад помагат при щурмуване на водни препятствия.

В режим AUTO въртящият момент се разпределя автоматично между предната и задната ос, като при загуба на сцепление към задните колела се прехвърлят до 50% от въртящия момент. В режим LOCK по електронен път трансмисията разпределя тягата поравно между предната и задната ос. Този режим е подходящ при настилки с ниско сцепление, както и за екстремен офроуд, а също така помага автомобила да излезе от затъване, ако колелата му превъртат в кал или пясък. Възможностите на новия Duster са повишени от 6-степенната механична скоростна кутия, която е с къса първа предавка, позволяваща постепенна реакция при ниски скорости върху неравен терен, мощно потегляне при стръмни наклони и ефективно използване на моторната спирачка при спускане по наклон. Тестовете показаха, че новият Duster се справя успешно с изкачването на стръмни наклони и препятствия, като в същото време се движи идеално върху асфалт, което го превръща в един универсален автомобил.

От въртящия се контролер на системата 4x4 водачът лесно променя задвижването според условията.

Новата Dacia Duster се предлага с избор от два бензинови двигателя – атмосферен 1,6-литров с мощност 115 к.с. и 1,2-литров с турбокомпресор със 125 к.с., като и двата са свързани с ръчна скоростна кутия. Като опция за мотора 1.6 SCe се предлага и версията LPG на пропан-бутан. Впечатляващо пъргав е Duster с турбомотора TCe 125 в съчетание с 6-степенната механична скоростна кутия, с който всъдеходът е динамичен и ускорява бодро. Максималният въртящ момент от 205 Нм дава възможност на водача да извършва бързи изпреварвания при ограничена видимост, но след 2300 об/мин. Двигателят работи тихо и без вибрации. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 11 секунди. Благодарение на технологията за гасене на двигателя при спиране, всъдеходът харчи 6,4 л/100 км в смесен цикъл и 7,1 л/100 км на градско.

Комбинацията от турбодизеловия мотор и автоматичната кутия осигурява приятен комфорт на шофиране.

Налични са и два варианта на 1,5-литровия турбодизелов двигател - dCi 90 само за моделите с предно предаване и dCi 110 за тези с предно предаване и със задвижване на четирите колела, които също са свързани с 6-степенна механична скоростна кутия. Само за мотора dCi 110 с предно предаване се предлага и 6-степенна автоматична трансмисия EDC с двоен съединител. С нея шофирането на новата Dacia Duster в натоварения градски трафик става комфортно и без да се налага досадното пълзене на полусъединител в задръстването. Автоматичната кутия работи прецизно и меко, като предавките се сменят бързо, почти неусетно, без никаква загуба на въртящ момент по време на самото превключване.

На неравни пътища Dacia Duster впечатлява с особено комфортна возия, благодарение на окачването.

В комбинация с познатия 1,5-литров турбодизелов двигател с мощност 110 к.с. и въртящ момент от 260 Нм при 1750 об/мин, новата трансмисия EDC демонстрира завидно зряла синхронизация. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 11,9 секунди. Комбинацията осигурява приятен комфорт на шофиране. Предвиден е и ръчен режим на превключване на предавките. Трансмисията включва и асистент за потегляне по наклон, който задържа спирачките достатъчно дълго, за да позволи на водача да натисне педала на газта, преди колата да се върне назад. С автоматик Duster постига смесен разход на дизел от 4,4 л/100 км.

За шофиране върху сухи пътища е подходящ режимът 2WD, при който Duster е най-икономичен.

Новият Duster е по-безопасен автомобил, благодарение на подсилената си рама, новите рамки на седалките, въздушните завеси и автоматичното включване на фаровете. Електрическото сервоуправление на волана улеснява маневрирането в населените места или при офроуд шофиране. На неравни и черни пътища Duster впечатлява с особено комфортна возия, благодарение на дългия ход на окачването.

Новият Duster е оборудван с четири камери - една отпред, по една от всяка страна и една отзад, които позволяват на водача да следи зоната около автомобила и да маневрира спокойно. Тя е полезна и по време на паркиране и се активира автоматично, когато включите автомобила на заден ход. Шофирането по наклонен терен е улеснено от система за контрол на спускането, а асистентът за потегляне по наклон ще се хареса много на младите шофьори, тъй като при тръгване по стръмна улица например, задържа колата и не ѝ позволява да тръгне надолу.

Dacia Duster dCi 110 4x4 Comfort

1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

110 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

260 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

12,4 секунди ускорение от 0-100 км/ч

169 км/ч максимална скорост

4,7 л/100 км среден разход на дизел

123 г/км емисии на СО2

35 190 лева цена на тествания модел