0

Според мнозина кабриолетите се карат предимно през лятото, но всъщност не само тогава. Летният сезон позволява да свалите „шапката” на колата само ако шофирате рано сутрин, късно вечер или по планинските пътища. В европейските страни кабриолетите са ползват почти през цялата година, така че не се учудвайте, ако ги видите в Германия, Франция или Италия в ранна пролет до късна есен. Много от собствениците на кабриолети ги използват дори и през зимата, където е по-мека. За любителите на откритите модели Mercedes-Benz направи открита версия на новия Е-Class, с който пътуването се превръща във вълнуващо удоволствие. Новият 4-местен кабриолет идва точно 25 години след появата на първата генерация на модела с мек сгъваем покрив W124, който се появи през лятото на 1992 г. По този повод новият кабриолет се пуска и в специална юбилейна серия, наречена 25th Anniversary Edition.

Основните разлики с купето са в профила и в тавана, който при кабриолета е текстилен.

Новият Mercedes-Benz Е-Class Cabriolet е доста по-голям от предшественика си. На дължина е пораснал с над 12 см до 4,83 м, а междуосието се е увеличило до 2,87 м. В предната част новият Mercedes-Benz Е-Class Cabriolet е същият като модела с две врати, наречен Coupe. Основните разлики са в профила и в тавана, който при кабриолета е текстилен. Сгъваемият мек покрив прави колата да изглежда като луксозна яхта, а ако гюрукът е прибран, кабриолетът е много по-изящен и елегантен от купето. За мекия покрив се предлагат четири различни цвята – черен, тъмносин, вишневочервен и тъмнокафяв. Пакетът AMG прави дизайна на кабриолета още по-агресивен, като се открояват специалните джанти с много спици и предните спирачни дискове с перфорация.

Текстилният покрив е оборудван с електрическо задвижване и се отваря или затваря за 20 секунди.

Всички варианти на кабриолета са оборудвани с електрическо задвижване на покрива, който се отваря или затваря за 20 секунди. Той може да се отваря и затваря в движение само при скорост до 50 км/ч, което създава известно неудобство на магистрала например. За сгъваемия таван на Е-Class Cabriolet се използва многослойна синтетична материя с дебел пласт изолация и защита от шум. Покривът има способността да отблъсква дъжда, както и да изолира топлината и шума, което го прави използваем през цялата година дори и в страни със студен климат.

В интериора на новия Mercedes-Benz Е-Class Cabriolet оформлението на уредите е познато от седана Е-Class, като тук е много по-луксозно и са използвани значително по-скъпи материи и кожи за облицовката на таблото и седалките. За тапицерията на седалките са използвани специални видове кожи с ефект на затопляне.

За уютната атмосфера в интериора допринасят аналоговият часовник и металните пръстени и вложки.

В салона има детайли, които създават уютна атмосфера, като аналоговия часовник, естественото дърво от рядък вид и метални пръстени и вложки. За озвучаването се грижи премиум аудиосистема с 13 високоговорителя. Новият кабриолет се предлага с разнообразни възможности за индивидуализация на интериора и с широка гама от LED осветление. Пред водача се намира продълговато табло с два 12,3-инчови екрана един до друг. Точно пред погледа на шофьора е цифровият приборен панел с две кръгли скали, а до него е мултимедийният екран. Управлението на всички функции на борда е изнесено на централния тунел, тъй като това се счита за по-безопасно решение. Салонът на новия кабриолет разполага с четири места и има обширно пространство за краката на пътниците отзад. Дори когато покривът е затворен, има необходимото място за главите на пасажерите на втория ред седалки. Отоплението на предните седалки е стандартно, а като опция се предлага и вентилация.

В кабриолета има четири места и достатъчно пространство за краката на пътниците отзад.

Климатичната система на колата е специално оптимизирана за този тип каросерия и се отличава със забележителни удобства. Системата AIRSCARF се грижи за затопляне на вратовете на водача и пътника отпред чрез канали в подглавниците на седалките, а системата AIRCAP се състои от подвижен дефлектор над предното стъкло и регулируем защитен заден екран, който стабилизира въздушния поток и намалява на турбуленцията при шофиране с отворен покрив. Чистачките са с мощни водни струи, които са вградени директно в перата и не пръскат пътниците, когато покривът е отворен. Зад задните седалки са поставени специални защитни дъги за безопасност, които се активират светкавично при преобръщане на автомобила. Обемът на багажника варира от 310 литра при отворен покрив до 385 литра при затворен. При необходимост от повече пространство за багаж, задните облегалки могат да бъдат сгънати индивидуално и да се освободи прилично място за спортна екипировка.

Новият E-Class Cabriolet се предлага и със спортното окачване с регулируеми амортисьори.

Първоначално новият Mercedes-Benz E-Class Cabriolet се предлага с три бензинови и два дизелови двигателя. Модификацията E 220 d се задвижва от 2,0-литров мотор със 194 к.с., а при E 350 d под капака е 3,0-литров V6 с мощност 258 к.с. и 620 Нм. Най-малкият бензинов турбомотор е 2,0-литров 4-цилиндров с мощност 184 к.с. в E 200, а в E 300 той е с 245 к.с. Най-мощната версия до момента E 400 се задвижва от 3,0-литров бензинов V6 битурбо двигател с мощност 333 к.с. Въртящият момент от 480 Нм е наличен в огромния интервал от 1600 до 4000 об/мин, което осигурява чудесна тяга още от старта. Разкошният кабриолет ускорява от място до 100 км/ч само за 5,5 секунди. При лежерно возене сред природата спокойно можете да постигнете и посочения от производителя среден разход от 8,6 л/100 км. Всички двигатели са комбинирани с 9-степенна автоматична скоростна кутия 9G-Tronic. За първи път Mercedes E-Class Cabriolet се предлага със задвижване на всички колела от системата 4MATIC, което е още един много силен аргумент за експлоатация през зимата. С двойно задвижване са оборудвани само най-мощните бензинови и дизелови версии - E 350 d 4MATIC и E 400 4MATIC.

Със задвижване на всички колела от системата 4MATIC са оборудвани само най-мощните версии.

На водещо място при E-Class Cabriolet е поставен комфортът. Дори стандартната версия с окачване на пружини, при което пътният просвет е с 15 мм по-малък, отколкото при седана, вози много меко в режим Comfort. С опционално въздушно окачване неравностите на пътя сякаш се изглаждат. Освен с него, моделът се предлага и със спортното окачване е с регулируеми амортисьори. Шумоизолацията при закрит покрив е отлична, така че дори клаксоните в градския шумен пейзаж няма да окажат досадни. Сцеплението с пътя и стабилността на много високо ниво. В режим Sport окачването става по-стегнато, а страничните наклонявания на каросерията са едва доловими. В спортен режим кормилното управление е по-прецизно, обратната връзка става директна, а педалът на газта - по-отзивчив. Всичко това прави новият Е-Class Cabriolet много по-практичен открит автомобил, който дарява своите пътници с феерия от цветове и звуци под открито небе. Новият кабриолет на Mercedes-Benz е значително по-достъпен от S-Class с мек покрив и няма конкурент в другите автомобилни марки.

Под капака на E 400 е поставен 3,0-литров бензинов V6 битурбо двигател с мощност 333 к.с.

Mercedes-Benz Е 400 4Matic Cabriolet

3,0-литров 6-цилиндров битурбо бензинов двигател

9-степенна автоматична скоростна кутия

333 к.с. максимална мощност при 5200-6000 об/мин

480 Нм въртящ момент при 1600-4000 об/мин

5,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

7,6 л/100 км среден разход на бензин

173 г/км емисии на СО2

134 718 лева цена на модела