А й ти ентусиаст похарчи малко под половин милион долара за привилегията да стане съсед на Снуп Дог в метавселената. Подвизаващ се в интернет под името Пи-Ейп, колекционерът на NFT (б.р. - дигитални „нотариални“ актове за собственост във виртуалното пространство) е закупил цифров парцел в новия виртуален свят на рапъра, който той кръсти Snoopverse (б.р. - Снупвърс, игра на думи от Metaverse, Метавърс, виртуална вселена), за $450 000.
В коментар за покупката на P-Ape, Снуп Дог написа в Туитър: „Добре дошъл, съседе“.
Рапърът обяви, че ще изгради свой собствен виртуален комплекс в метавселената на платформата Sandbox преди месец.
„Винаги съм в търсене на нови начини за общуване с феновете си. Това, което създадохме в Sandbox, е бъдещето на виртуалните терени и ексклузивните концерти“, каза Снуп Дог в прессъобщение.
„Метавселената“ представлява серия от платформи за изграждане на виртуален свят в интернет, където потребителите могат да правят бизнес, да играят игри, да общуват, правят работни и образователни срещи и въобще да „живеят“ виртуално.
За целта се използва специално оборудване подобно на очила, чрез които метавселената се визуализира пред очите на потребителя.
Напоследък възможността за закупуване и продажба на цифрова „земя“ или дори по-големи „имоти“ на платформи за метавселена като Sandbox и Decentraland е особено популярна.
Наскоро Tokens.com, крипто инвестиционна компания, закупи парцел в Decentraland за $2,43 милиона. Парцел виртуална земя на платформата Sandbox пък наскоро бе продаден за рекордните 4,3 милиона долара.
И така, как всъщност ще изглежда този Snoopverse? Очаква се този комплекс много да прилича на дома на рапъра в реалния живот. Снуп Дог проектира своя собствена дигитална площадка, която да включва виртуална версия на действителното му имение в Калифорния.
Пропуск за ранен достъп (който в момента струва малко под 3000 долара) позволява на потребителите да се включат в развитието на виртуалния свят, което включва достъп до нови аватари и игри.
За да рекламира своя пропуск за ранен достъп, Снуп написа в Туитър: „Ние сме на прага на цифрова революция. Има 1000 частни пропуска за около 5700 долара всеки, които потребителите могат да купят, за да усетят начина на живот на Снуп Дог - например достъп до частно виртуално парти или възможността да рапирам „на вашата земя“. И нищо не казва по-отчетливо „добре дошли в квартала“ от купон в басейна заедно със Снуп, където можете да ми зададете каквито си въпроси поискате“.
Първата „вълна“ от продажби на виртуална земя в Snoopverse започна на 2 декември със 122 парцела цифрова земя и 67 първокласни пакета земя + NFT са били налични за закупуване. Три „имения“ в Snoopverse също бяха продадени на търг.
Snoop е първият рапър, който си сътрудничи с Sandbox, но марки като Adidas и компании за игри като Ultra и Atari вече са станали партньори на популярната вече платформа. Големи инвеститори като Кати Ууд, главен изпълнителен директор на ARK Invest, вярват, че стойността на бизнес възможностите в метавселената ще бъде в трилиони.
„Ще имаме нашите дигитални близнаци в метавселената и това ще даде възможност за много забавления в личния живот и много ефективност в бизнеса и образованието“, каза тя за сп. „Форчън“.
След стартирането на Sandbox 65% от неговата виртуална „земя“ е вече продадена, а през ноември се наблюдава значителен скок от 12 000 на 16 000 инвеститори, каза основателят на Sandbox Себастиен Борже.
И докато пазарът на „земя“ в метавселената бумти, технологични гиганти вече навлизат в нея, за да разширят възможностите си за връзка с клиентите си. Samsung Electronics America вече отвори виртуална версия на своя емблематичен магазин „837“ в Ню Йорк – уникален търговски обект, който представя всички постижения на компанията и съчетава изкуство, високи технологии, мода и електронни игри в един завършен комплекс.
Виртуалният магазин ще се нарича Samsung 837X и ще предлага дигитално изживяване все едно посещавате действителния магазин. На виртуални екрани посетителите ще гледат презентации на най-новите продукти.
Физическият магазин на Самсунг в Ню Йорк ще бъде изцяло пресъздаден във виртуалната вселена.
Замислено е и изживяване, свързано с новите екологични тенденции – посетителите ще могат да се разхождат из гора от милиони цифрови дървета, символизиращи глобалната залесителна кампания, която корейският гигант води от години.
Всъщност можете да „купите“ някое от тези дървета, а компанията ще инвестира парите, които сте платили, в засаждането на реално дърво в произволна точка на света.
В 837Х посетителите ще могат да се насладят и на виртуално танцово парти със световноизвестния DJ Gamma Vibes. Ще има и игри и викторини с награди.
„Метавселената ни дава възможност да надхвърлим физическите и пространствените граници, с които сме свикнали. Сега можем да създадем уникални виртуални преживявания, които не биха могли да се случат по друг начин, като например да посетите уникалния ни магазин в Ню Йорк, докато седите на дивана в собствения си дом, но с качество, което е все едно наистина сте там“, казва Мишел Кросан-Матос, старши вицепрезидент по корпоративен маркетинг и комуникации в Samsung Electronics America.
Деян Дянков