Корейската марка Hyundai представи у нас напълно новата си серия от три модела IONIQ, която предлага избор от три варианта на електрифицирано задвижване във версиите Hybrid, Electric и Plug-in. Новият IONIQ символизира чистотата и щади околната среда със задвижване изцяло на ток или в комбинация с много икономичен двигател с вътрешно горене. Идеята на новия Hyundai IONIQ е да направи достъпно за всеки придвижването с ниски до нулеви емисии чрез новия семеен автомобил с атрактивен дизайн и модерни технологии за свързаност и безопасност. Всички версии на новия Hyundai IONIQ се отличават с елегантен аеродинамичен силует с водещ в класа коефициент на въздушно съпротивление от 0,24.

Задното стъкло е разделено на две части от спойлер, който свързва светлините с LED елементи.

Външните флуидни форми и каналите на естествен въздушен поток подчертават меките линии на аеродинамичната каросерия на изцяло новия IONIQ. Сините акценти във версиите Hybrid и Plug-in подчертават конкретни интериорни и екстериорни елементи в дизайна. IONIQ Electric се характеризира с медни цветни акценти, което създава впечатлението, че през интериора на колата протича електричество, вдъхновено от свойството на медта да е електрически проводник. В купето на автомобилите от гамата IONIQ разполагат с модерните функции за свързаност, като например Android Auto, Apple Car Play и навигационни услуги TomTom live, както и безжично зареждане на смартфон. На централната конзола е разположен 8-инчов екран, на който се изобразява важна за водача информация.

Централната конзола е леко обърната към водача, а на нея е 8-инчовият сензорен екран на мултимедията.

Автомобилите Hyundai IONIQ Hybrid и IONIQ Plug-in са оборудвани с напълно новия 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател 1.6 GDI с директно впръскване на гориво с мощност 105 к.с. и със 147 Нм въртящ момент. Двигателят е съобразен с хибридното приложение и е комбиниран с 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Подбраният електродвигател дава възможност за напълно електрическо управление и осигурява незабавен въртящ момент, докато шасито с многоточково задно окачване значително увеличава динамиката при шофиране. Електродвигателят на IONIQ Hybrid осигурява мощност от 43,5 к.с. с максимален въртящ момент от 170 Нм, захранван от литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с капацитет 1,56 кВтч, разположена под задните седалки. В съчетание с бензиновия двигател 1.6 GDI, новият IONIQ Hybrid предлага системна мощност от 141 к.с. и въртящ момент до 265 Нм, максимална скорост от 185 км/ч и ниски емисии на CO2 от едва 79 г/км в комбиниран режим на работа.

На втория ред седалки има достатъчно място за краката и обширно пространството за трима пътници.

Изцяло електрическата версия IONIQ Electric предлага напълно чиста мобилност с помощта на литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с мощност 28 кВтч за автономен пробег от над 280 км без да отделя вредни емисии. Максималният въртящ момент от 295 Нм е наличен още с потеглянето и се осигурява от електрическия двигател с максимална мощност от 120 к.с. посредством безстепенна автоматична предавка. Максималната скорост от 165 км/ч му дава възможност да се движи и по магистрали.

Най-новата версия на Hyundai IONIQ е Plug-in и съчетава 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател с директно впръскване на гориво с водеща в сегмента топлинна ефективност от 40%, осигурявайки максимална мощност от 105 к.с. и въртящ момент от 147 Нм с електрически мотор с мощност 61 к.с., задвижван от литиево-йонна полимерна батерия с капацитет 8,9 кВтч, за да осигури пробег с изцяло електрическо задвижване от 63 км и същевременно да намали емисиите на CO2 до 26 г/км и разхода на гориво до 1,1 л/100 км. Общата мощност на електрическия мотор и бензиновия двигател е 141 к.с., което позволява на Plug-in да ускорява до 100 км/ч за 10,6 секунди и да достигне максимална скорост от 178 км/ч. Взаимодействието между електрическия мотор и бензиновия двигател зависи от заряда на батерията.

Обемът на багажника е 443 литра, а със сгънати облегалки на задните седалки нараства до 1505 л.

Ако има достатъчно заряд, IONIQ Plug-in работи в изцяло електрически режим, освен в ситуации, които надхвърлят капацитета на мотора. В режим Hybrid внимателното управление на бензиновия двигател и електрическия мотор осигурява най-голяма икономия на гориво. Превключвайки в режим Sport, IONIQ Plug-in използва максимално двигателя и мотора, за да подобри реакциите в съчетание с по-спортно усещане на волана. Излишната енергия се използва за зареждане на батерията. За зареждане на IONIQ Plug-in от зарядна станция, автомобилът е оборудван с 3,3 кВт зарядно на борда, което преобразува променливия ток от външен източник в постоянен ток за мощната батерия. Интегрираната кутия In-Cable Control Box позволява на водачите да зареждат своя IONIQ и в обикновен домашен контакт.

Акумулаторните батерии на Hyundai IONIQ Plug-in са поставени в дъното, което понижава центъра на тежестта, затова в завоите на практика не се усещат странични наклонявания. В същото време задното окачване е многораменно, а това осигурява мека возия на автомобила и значително увеличава динамиката при шофиране.

Предницата на IONIQ Plug-in се отличава с шестоъгълна черна решетка, която сякаш се слива с фаровете.

Новият Hyundai IONIQ Plug-in е много забавен за управление и позволява по-голяма динамика по време на движение. Воланът се върти с лекота и въпреки, че не е особено информативен, в режим Sport се изостря и придобива спортни маниери. Моделът има система за регенерация на спирачната енергия, а нейната интензивност може да се регулира със специални лостчета зад волана. В салона е тихо и уютно. Използвайки функциите за индикация за автомобил в мъртвата зона, подпомагане на смяната на лентата и предупреждение за трафик отзад, новият Hyundai IONIQ предупреждава водача за околните автомобили, пътници или други обекти. Системите за предупреждение при напускане на лентата и за подпомагане на поддържането на лентата се използват, за да предупреждават водача за заплахи при движение на автомобила със скорост над 60 км/ч, като следят за позицията на превозното средство. Системата за аварийно спиране алармира водачите за аварийни ситуации, като при необходимост спира автономно.

Новият IONIQ Plug-in е с модерен аеродинамичен дизайн и зашеметяващ силует на спортно купе.

Интелигентният круйз-контрол позволява поддържане на постоянна скорост и разстояние до предното превозно средство, без да се натискат педалите за ускоряване или спиране. Има и система, която следи за налягането в гумите.

Новият Hyundai IONIQ вече е в продажба на българският пазар. Стартовата цена за IONIQ Hybrid 50 000 лева, моделът IONIQ Plug-in започва от 62 000 лева, а IONIQ Electric стартира от 66 000 лева с ДДС. Към стандартната гаранция от 5 години без ограничение в пробега на всички модели на Hyundai, за IONIQ гаранцията е 8 години или 200 000 км на високоволтовата акумулаторна батерия. Заедно с пълен списък от стандартни функции и конкурентна цена, Hyundai IONIQ предоставя уникална емоция сред колите с алтернативно задвижване.

Цената на IONIQ Plug-in започва от 62 000 лева, а гаранцията на батерията е 8 години или 200 000 км.

Hyundai IONIQ Plug-in

1,6-литров бензинов двигател и електромотор

6-степенна трансмисия с двоен съединител DCT

141 к.с. системна максимална мощност

265 Нм максимален въртящ момент

10,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

178 км/ч максимална скорост

1,1 л/100 км комбиниран разход на бензин

26 г/км емисии на СО2

61 990 лева цена на модела