Турбодизелов мотор с 4 цилиндъра вместо огромен бензинов V12, стандартни амортисьори вместо въздушно окачване, Серия 5 вместо Серия 7. Днес шефовете пестят от всичко. Дори и от лукса в колите си. В миналото заможните господа масово избираха удължената лимузина BMW 760Li, но днес все повече от бизнесмените се задоволяват и с по-малката Серия 5, а най-пестеливите шефове дори я поръчват с 2,0-литровия 4-цилиндров турбодизелов двигател. Новият седан BMW 520d се тегли от „скромните” 190 к.с. Сигурно смятате, че шефовете са се лишили от удоволствието да шофират или да се возят в по-скъпа кола за да получите увеличение на заплатата. Всъщност въобще не е така. Просто новото BMW 520d xDrive е пъргаво и стабилно на пътя, и вози толкова комфортно, че обезсмисля необходимостта от значително по-скъпата Серия 7. Освен това, ако шофирате, спазвайки ограниченията на скоростта по пътищата, BMW 520d xDrive харчи средно около 5-6 литра дизел на 100 км.
Новия седан Серия 5 със заводското обозначение G30 е по-голям от предходния модел с дължина 4,94 м и междуосие 2,98 м. Моделът е базиран на платформата на Серия 7. Използваните алуминиеви и магнезиеви сплави са намали теглото със 100 кг. Седмото поколение на седана BMW Серия 5 е спортно, елегантно и стилно. „Петицата” има рекордно нисък коефициент на челно съпротивление от едва 0,22.
На външен вид новото BMW Серия 5 се различава значително от предшественика си, но силно наподобява новата Серия 7. Моделът запазва характерния за марката профил с дълъг капак и изтеглен назад салон. Фирмената бъбрековидна радиаторна решетка е малко по-голяма, а фаровете са издължени и започват още от решетката. Светлините са напълно светодиодни още от базовата версия. Приликата със 7-а серия се подчертава от вентилационните отвори в предните калници, но въпреки това Серия 5 се отличава с по-хармонични пропорции и изглежда едновременно спортна и елегантна. Извивките на задните стойки на покрива, релефните профилни стени, големите фарове и задните L-образни светлини са типични за BMW.
В новата Серия 5 цари луксозна атмосфера, макар да отстъпва на моделите от по-високите серии. Просторният интериор е обзаведен с качествени материи и изпъква с внимание към детайла. Екранът на мултимедийната система iDrive е 10,25-инчов, а самата мултимедия може да разпознава жестове. Стартовото оборудване на BMW 520d е много богато и напълно подхожда на един бизнес седан. Моделът разполага с пълен електрически пакет, климатроник, сензори за дъжд и светлина, аудиосистема, връзка Bluetooth, адаптивен круйз-контрол със система за автоматично задействане на спирачките при опасност от сблъсък. За безопасността на пътниците се грижи електронна система за стабилизация и контрол на налягането в гумите. Списъкът от опции е дълъг, но най-впечатляващата е функцията за дистанционно автономно паркиране, която се управлява от ключа, като водачът е извън колата, а тя се намества сама на свободното място в подземен паркинг или излиза от тесен гараж например.
Освен това се предлага и система за автономно движение, която държи колата в лентата и спазва зададеното разстояние до автомобилите отпред със скорост до 210 км/ч. Пътниците могат да се поглезят с 4-зонален климатроник, Wi-Fi, камери за 360-градусов кръгов обзор и от птичи поглед, 1400-ватова аудиосистема и др.
Предните седалки на BMW 520d са с подобрени странични опори, но са меки и удобни. Те са оборудвани с електрическо регулиране и отопление, а като опция се предлага и вентилация с функция за масаж. В двата централни подлакътника има кутия за предмети. На втория ред е увеличено пространството за краката, а мястото над главите е на нивото на предшественика. На задната седалка могат да седнат дори трима пътници, като пространството не е ограничено. Обемът на багажника е 530 л, а капакът може да бъде със сензорно електрическо отваряне.
Под предния капак на BMW 520d е скрит 2,0-литров 4-цилиндров турбодизел, който се отличава с много добро развитие на въртящия момент и заедно с 8-степенната автоматична скоростна кутия гарантира повече динамика още при достигане на 1750 об/мин. Агрегатът работи спокойно и балансирано, без осезаем шум дори във високите оборотни режими. Ускорението от място до 100 км/ч отнема само 5,4 секунди, а при спокойно шофиране на междуселищен път разходът се укротява в рамките на 5,5 л/100 км, което е отлична стойност за автомобил с тегло 1800 кг. Новото BMW 520d е един чудесен избор, особено със задвижване на четирите колела от системата xDrive. Тя е полезна както през зимата, така и за по-добро сцерление.
„Петицата” демонстрира отлично сцепление и стабилно пътно поведение. Кормилното управление е още по-остро и точно, така че да дава отлична обратна връзка с пътя. За по-пунктуално описване на завоите седанът е снабден със система за завиване на задните колела, която е нова опция за модела. За да се радвате на комфортно возене, можете да изберете и адаптивни амортисьори, които позволяват драстично да се промени характера на колата. В комфортен режим те правят колата да вози много меко, а в спортен режим вози твърдо, което помага за намаляване на наклона на каросерията в завоите. Подобрената изолация на шума не допуска никакви смущения в салона, което се усеща особено при високи скорости.
BMW 520d xDrive
2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор
8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic
190 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин
400 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин
7,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
232 км/ч максимална скорост
4,9 л/100 км среден разход на дизел
129 г/км емисии на СО2
105 550 лева цена на модела