0

През 2008 г. в гамата на Citroen се появи компактният миниван C3 Picasso. Моделът не стана особено популярен и затова при проектирането на наследника му френската марка заложи на различна стратегия. На мястото на минивана се появи новият C3 Aircross, който ще представя Citroen в нарастващия сегмент на SUV и кросоувъри. Новият Citroen C3 Aircross е малко по-голям от своя предшественик. Дължината му е увеличена до 4154 мм, широчина - до 1756 мм, а междуосието - до 2604 мм. Новият C3 Aircross е наличен в 85 цветови комбинации, което му дава възможност много лесно да се адаптира към предпочитанията на всеки клиент.

Новият Citroen C3 Aircross изглежда много оригинално и почти не се различава от прототипа. Дизайнът му се отличава с типичните за кросоувърите детайли като висок преден капак, къси надвеси и раздути калници. Броните, колесните арки и праговете са покрити със защитни пластмасови панели. Логото на Citroen е интегрирано в хромираната решетка. В горната част се намират тънките LED светлини, а под тях са разположени големите основни фарове. В предницата има няколко големи въздушни отвора. Масивните задни колони са направени във вид на решетка, а багажната врата е покрита със спойлер. В двата края на каросерията са поставени големите овални светлини. Новият C3 Aircross изглежда добре с 16-цолови лети джанти, но още по-солидна стойка на кросоувър придават опционалните 17-цолови двуцветни.

Интериорът на Citroen C3 Aircross изглежда интересно и закачливо. По желание той може да бъде декориран с ярки вложки. Вентилационните отвори са с хромирани облицовки, предният панел е релефен, а воланът е с плоско дъно. Циферблатите на скоростомера и оборотомера са вградени дълбоко в панела, а между тях е монтиран екранът на бордовия компютър. По-голямата част от централния панел е заета от 7-инчовия сензорен дисплей. Благодарение на него сега има по-малко бутони и превключватели. Настройките на климатичната система могат да се правят както с бутоните, така и чрез менюто на мултимедийната система. В интериора има много отделения за малки предмети, огромна жабка и големи джобове във вратите.

Воланът и седалката на водача се регулират в широки интервали, така че там удобно могат да седнат хора с всякакъв ръст и телосложение. Позицията в новия Citroen C3 Aircross е малко по-висока, отколкото при предшественика, което осигурява добра видимост напред и настрани. Самите седалки са меки и удобни, със съвсем леко изразени странични опори. На втория ред има доста прилично място за краката и за главите на пътниците. Салонът е по-широк от този в предшественика, но дори и сега отзад ще е удобен за двамата пътници. Седалките се регулират хоризонтално и се местят назад със 150 мм. В зависимост от тяхното положение, обемът на багажника варира от 410 до 520 литра. Ако се сгънат напълно, той нараства до 1289 литра.

Новият Citroen C3 Aircross е оборудван стандартно с климатик, електрически стъкла, сензор за светлина, круйз-контрол, технология за следене на умората на водача, 6 въздушни възглавници, стабилизираща система, следене на лентата и разпознаване на пътни знаци, наблюдение на налягането в гумите и др. В най-скъпия вариант Shine има автоматичен климатик, камера за обратно виждане, автоматични чистачки и адаптивни фарове. Срещу допълнително заплащане се предлагат панорамен покрив, автопилот за паркиране, сателитна навигация, система за безключов достъп и технология за следене на слепи зони, отопляемо предно стъкло и други.

За почитателите на бензиновите двигатели, новият Citroen C3 Aircross се предлага с 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор с два варианта на мощност от 110 и 130 к.с. Много голямо удобство за града е новата 6-степенната автоматична скоростна кутия, която се предлага в комбинация с варианта със 110 к.с. Моторът е пъргав и еластичен, с максимален въртящ момент от 205 Нм при 1500 об/мин, а предавките се превключват бързо и плавно. Вибрациите са почти незабележими, а при високи скорости двигателят не е шумен. В града разходът на гориво е в рамките на 7 л/100 км, а на извънградско пада до 4,8 л/100 км.

Ако правите голям годишен пробег и пътувате много извън града, по-добре изберете 1,6-литровия турбодизелов мотор във варианти със 100 или 120 к.с. По-мощният е съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия и развива впечатляващ въртящ момент от 300 Нм при 1750 об/мин. Моторът е едновременно динамичен, тих и икономичен, като разходът на градско е 4,6 л/100 км, а извън града - 3,7 л/100 км. Новият Citroen C3 Aircross не разполага със система за двойно задвижване 4х4, но може да се добави система за подобряване на сцеплението Grip Control, която върши чудесна работа на черен път и в заснежени участъци от пътя.

На пътя Citroen C3 Aircross вози комфортно, окачването е меко и с дълъг ход, поради което повечето от дупките се поглъщат гладко. Обратната страна на тези настройки са ясно изразените наклонявания на високия автомобил в завоите. Воланът е много лек, но не много информативен. Шумоизолацията е добра, така че вятърът и гумите почти не се чуват при 120 км/ч. Новият Citroen C3 Aircross вече се продава у нас,  а цените започват от 27 819 лева.

Citroen C3 Aircross PureTech 110 S&S Feel

1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател
6-степенна автоматична скоростна кутия
110 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин
205 Нм максимален въртящ момент при 1500 об/мин
10,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
183 км/ч максимална скорост
5,6 л/100 км среден разход на бензин
126 г/км емисии на СО2
27 819 лева базова цена на модела
36 807 лева цена на тествания модел