0

През последните години все повече потребители търсят универсални автомобили – такива, които да са подходящи за работа и свободното време. В отговор на тази тенденция японците от Nissan са направили изцяло новата Navara истински универсален боец. На първо място Nissan Navara е пикап с огромен товарен отсек, който може да бъде покрит с капак или хардтоп. В същото време в двойната кабина с 4 врати има пет пълноценни места. Не на последно място новата Navara е всъдеход, благодарение на задвижването си 4х4 и пътния просвет от 223 мм. Моделът е оборудван с нови по-икономични турбодизелови двигатели, които се комбинират с механични и автоматични трансмисии. Благодарение на своите универсални качества, изцяло новият Nissan Navara получи титлата „Световен пикап на 2016 година”.

V-образна радиаторна решетка отличава Navara както от предходния модел, така и от останалите пикапи на пазара.

Моделът комбинира най-доброто от огромния опит на Nissan в сегмента на кросоувърите и над 80-годишния опит в създаването и производството на здрави и смели пикапи. В изцяло новия модел са подобрени комфорта и качеството, като са запазени всепризнатите офроуд способности, издръжливостта и високата товароносимост. Новият модел е със здраво шаси, което въвежда редица инженерни новости, за да се подобри поведението на пътя и извън него. Новият Nissan Navara е със стилен външен вид, удобен салон, високо качество на изработка и сглобка, характерни за леките автомобили и кросоувърите. Моделът се въвежда на пазара със заводска гаранция от 5 години или 160 000 км, осигурявайки допълнително спокойствие и сигурност за клиентите.

Арматурното табло и воланът са с нов облик, а увеличеното пространството в купето дава чувство за простор.

Външният вид на новият Nissan Navara е съобразен със специфичните изисквания и предпочитания на европейския пазар. Дизайнът е внушителен и същевременно спортен, с комбинация от изпъкнали и вдлъбнати повърхности, които формират динамичен и дързък вид. Характерната V-образна радиаторна решетка на Nissan и изпълнените във формата на бумеранг LED дневни светлини отличават Navara както от предходния модел, така и от останалите пикапи на пазара.

Отзад има отделни отвори за вентилация, така че седящите да могат да пътуват още по-комфортно.

Напълно промененият дизайн на интериора осигурява първокласно пътуване. Арматурното табло е с нов облик, който увеличава пространството в купето и дава чувство за простор. Предните седалки с опора за гръбначния стълб са с подобрена ергономия и осигуряват по-висока позиция. За седящите отзад има отделна вентилация, така че да могат да пътуват комфортно. Страхотна опция в новия Nissan Navara е системата от 4 камери, която осигурява 360-градусов изглед от птичи поглед и улеснява маневрирането.

Товарният леген на варианта Double Cab е удължен с 67 мм и има най-голямата дължина в класа от 1578 мм.

Новият Nissan Navara може да вози полезен товар от над 1 тон и да тегли ремарке с тегло до 3,5 тона. В товарния отсек има C-образна канална система за товарене, със специални релси върху гърба на кабината и двете страни на товарния отсек, които помагат за обезопасяване на уязвими товари. Скобите се плъзгат по продължение на С-образните релси, така че да се фиксират и товарите с най-необичайни форми. Товарният леген на варианта с двойна кабина Double Cab е удължен с 67 мм спрямо предишния модел и има най-голямата дължина в класа от 1578 мм. Товарният леген на по-малката кабина King Cab е дълъг 1788 мм.

Системата за задвижване на четирите колела осигурява стабилно сцепление върху кален и пресечен терен.

На българския пазар Nissan Navara се предлага с новия 2,3-литров дизелов двигател в две версии - с един турбокомпресор и мощност 160 к.с., и с двоен турбокомпресор с мощност 190 к.с. Първият се комбинира с 6-степенна ръчна скоростна кутия, а по-мощният освен с нея се предлага и със 7-степенна автоматична трансмисия. Новият турбодизелов двигател е доста пъргав и въпреки четирите си цилиндъра се справя чудесно с 4 човека на борда. С механичната скоростна кутия средният разход на гориво е около 7 л/100 км, предавките се превключват бързо и лесно, без излишни усилия. По-мощният битурбодизелов мотор тегли още по-бодро колата, а 7-степенният автоматик работи без прекъсване. Пикапът се ускорява пъргаво и спира плавно.

Подобреният комфорт на возене за модела Double Cab се дължи на напълно новото многораменно задно окачване, което е с 20 кг по-леко от предишната конструкция с листови амортисьори. Те са запазени във версията King Cab, но са модернизирани.

Ъглите на заход са 30,4 градуса отпред, 25,5 градуса отзад и междуосев ъгъл на рампата 22,2 градуса.

Системата за задвижване на четирите колела осигурява стабилно сцепление върху кален и пресечен терен. Системата се включва и изключва по електронен път чрез въртящ се бутон, разположен на арматурното табло. За най-добра икономия и управление по асфалта е режимът 2WD. Извън пътя можете да превключите в режим 4H при движение със скорост до 100 км/ч. Сериозните офроуд способности на Navara изпъкват с възможността да изберете режим на ниски предавки 4LO, при който трансмисията отдава по-голям въртящ момент към колелата и така помага на автомобила да атакува стръмни и хлъзгави изкачвания. В най-тежките условия можете механично да заключите диференциала. Моделите със задвижване 4х4 са оборудвани стандартно със система за контролирано спускане по наклон със скорост от 6 км/ч, както и с асистент за потегляне по нагорнище, който предотвратява движението назад.

 

Nissan Navara 2.3 dCi 4x4 Double Cab

2,3-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор

160 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

403 Нм въртящ момент при 1500-2500 об/мин

12,0 секунди ускорение от 0-100 км/ч

172 км/ч максимална скорост

6,4 л/100 км среден разход на дизел

169 г/км емисии на СО2

58 300 лева цена на модела