Fiesta е един от най-важните модели за марката Ford. Колата вече е надминала по популярност легендарния модел Ford T. От 1976 г. насам са произведени повече от 18 милиона коли от шест поколения. Компактният хечбек беше оценен дори в САЩ, където традиционно се харесват големи автомобили. В над 40-годишната история на модела, Ford Fiesta е бил няколко пъти лидер в сегмента си, а у нас Fiesta заема първо място по продажби в класа си. Сегашното поколение на модела е вече над 8 години и дойде време за очаквана смяна.

На автосалона в София през октомври за първи път у нас беше представено новото седмо поколение на Ford Fiesta. Новият модел е подобрен, но е запазил качествата си, които го превърнаха в лидер в сегмента. Новият Ford Fiesta вече е наличен у нас в търговските центрове на „Мото-Пфое”, а цените започват от 23 000 лева.

Хромираната радиаторна решетка е по-голяма, а новите фарове с LED светлини са впечатляващи.

Новият Ford Fiesta е построен на платформата на предшественика, но е нараснал до 4040 мм на дължина, 1735 мм на широчина и 1476 мм на височина, а междуосието му е увеличено до 2493 мм. Твърдостта на каросерията се е увеличила с цели 40%. Новите варианти на Ford Fiesta с 3 и 5 врати предоставят безупречно качество и рафиниран характер, като се отличават със стилен нов екстериорен и революционен интериорен дизайн с повече опции за персонализация.

На външен вид новата Fiesta не се различава драстично от предшественика си. Дизайнерите на Ford са избрали еволюционния път, тъй като стилът на модела е много ярък и привлекателен.

Високите триъгълни стопове в задната част са отстъпили място на новите големи хоризонтални светлини.

Малкият хечбек е запазил познатия силует с голям ъгъл на наклона на предното стъкло и леко повдигната задна част. В същото време колата е станала по-солидна и зряла на външен вид. Продълговатата радиаторна решетка е малко по-голяма и с различен дизайн, в зависимост от версията, а новите фарове са скосени. Капакът на двигателя и страничните стени вече не са толкова релефни. Най-забележителните разлики от предшественика си в задната част, където новите големи хоризонтални светлини са заменили високите триъгълни стопове. Предлагат се няколко опционални варианта, като ST Line включва аеродинамичен пакет с по-голям спойлер на покрива и 17-инчови колела, а Fiesta Active се различава с повишен пътен просвет и защитни пластмасови панели в долната част на каросерията.

Към централния панел е прикрепен 8-инчовият сензорен екран на мултимедийната система SYNC 3.

Промените в салона на новия Ford Fiesta са значително по-забележими. Материите и детайлите в интериора са доста подобрени, сглобката е прецизна, виждат се повече черни лакови покрития. Предният панел е напълно променен, а новият волан е по-голям от предишното поколение на модела. В по-скъпите версии циферблатите на приборите са разделени от цветния дисплей на бордовия компютър. Към централния панел е прикрепен 8-инчовият сензорен екран на мултимедийната система SYNC 3. В ниските нива на оборудване той е 6,5-инчов. Благодарение на него, бутоните за аудиосистемата и климатика са значително по-малко.

Широчината на задната седалка позволява отзад да седнат трима пътници, но по-комфортно ще бъде за двама.

Кормилната колона на Ford Fiesta се регулира по наклон и в дълбочина, а височината на седалката на водача се настройва във височина още в базовата версия. Предните седалки са удобни и имат отлична странична опора. На втория ред мястото за краката е увеличено с 16 мм, а за главите е непроменено. Широчината на задната седалка позволява отзад да седнат трима възрастни пътници, но по-комфортно ще бъде за двама. Обемът на багажника на новата Fiesta е увеличен до 303 литра в нормално състояние и достига 1093 литра при сгънати задни седалки.

Обемът на багажника е увеличен до 303 л в нормално състояние и 1093 л при сгънати задни седалки.

Двигателната гама за новата Fiesta е малко променена. Базовият мотор сега е 1,1-литровият бензинов 4-цилиндров атмосферен агрегат с мощност 70 или 85 к.с. Най-голямо внимание заслужава 3-цилиндровият 1,0-литров турбодвигател EcoBoost, признат за най-добър агрегат в класа си шест поредни години. Той се предлага в три варианта на мощност със 100, 125 и 140 к.с. Дори и най-малкият вариант със 100 к.с. има бодър характер и ускорява пъргаво при старта. В комбинация с 6-степенната механична скоростна кутия, двигателят развива максимален въртящ момент от 170 Нм в широкия интервал от 1500 до 4000 об/мин, което му дава достатъчно теглителна сила и при ниските и при средните обороти. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 10,5 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч. Новата технология за изключване на един цилиндър при ниско натоварване намалява консумацията на гориво до 5,4 л/100 км в градския цикъл и 3,6 л/100 км на извънградско. Ford Fiesta е получил нова 6-степенна механична скоростна кутия, която работи по-точно и ходът на лоста е кратък. Като опция се предлага 6-степенна автоматична скоростна кутия, която превключва предавките гладко и неусетно. С автоматик новата Fiesta е истинско блаженство при шофиране в града.

Окачването е по-меко и колата вози значително по-комфортно от предшественика си на лоши пътища.

Ако пътувате повече навъртате пробег основно извън градовете, по-подходяща за вас ще бъде новата Fiesta с 1,5-литровия турбодизелов двигател с мощност 85 к.с. Той не отстъпва по тяга на бензиновия мотор, а при висока скорост харчи доста по-малко. Дизеловият мотор впечатлява с динамиката си и ако не сте запознати с техническите му характеристики ще предположите, че мощността му е поне 100 коня, а в същност е 85 к.с. Голям принос за динамиката има въртящият момент от 215 Нм, наличен от 1750 до 2500 об/мин. Благодарение на еластичния турбодизел, изпреварванията се извършват с лекота дори и на шеста предавка. Максималната скорост на дизеловата Fiesta е 175 км/ч, което е напълно достатъчно. При спокойно каране с един резервоар от 42 литра можете да изминете над 1000 км преди повторно зареждане.

С автоматична трансмисия Fiesta е много приятна за шофиране, което особено ще оценят младите дами.

Инженерите от Ford допълнително са подобрили всепризнатото удоволствие от шофирането на Fiesta. Малкият хечбек винаги е радвал с перфектно настроената ходова част и директното управление. Новият модел не е изключение от правилото. Кормилното управление е прецизно и се втвърдява приятно с увеличаването на скоростта. Разширената следа допринася за по-добрата стабилност в завоите. Колата се чувства великолепно по пътища с остри завои, а недозавиване практически няма, благодарение на технологията за електронно векторно разпределение на тягата, която симулира диференциал с повишено триене. Както и преди, Ford Fiesta се наклонява съвсем малко в завои, въпреки че окачването е малко по-меко от предшественика и колата вози значително по-комфортно и на лоши пътища. Шумоизолацията е подобрена, което се забелязва при висока скорост.

3-цилиндровият 1,0-литров турбодвигател EcoBoost е признат за най-добър агрегат в класа си 6 поредни години.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

100 к.с. максимална мощност при 6500 об/мин

170 Нм максимален въртящ момент при 1500-4000 об/мин

12,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

5,2 л/100 км среден разход на бензин

118 г/км емисии на СО2

34 900 лева цена на тествания модел