„Превъзмогнах егото си, за да изпея „Не можеш да ме замениш“, разкри пред „Телеграф“ фолкзвездата Анелия.
Преди броени дни тя отново развълнува феновете с новата си песен, която е дело на култовия композитор и продуцент Тодор Димитров-Токича. Двамата се събират отново след 17 г., а новият им проект предизвика фурор сред меломаните.
Песента
„По принцип характерът му е такъв, че аз съм много егоцентрична. И това нещо „Погледни ме, погледни, тя не може да ме замени“ много-много не исках да го изпявам, защото това е егото - аз да се сравнявам с някой друг герой в песента. Обаче това е толкова хитово и много хора се припознават в тези думи, макар че бих посъветвала дамите никога да не се сравняват. Затова превъзмогнах егото си и послушах Токича и Кремена. Щастлива съм, че оставих така текста, защото това е най-силният момент в песента. В началото ме питаха дали искам мой текстописец да я направи, но за мен при Токича има някаква магия в него и аз предпочетох тя да не прекъсва“, сподели пред „Телеграф“ Анелия. „Бях на 100% сигурен, че тази песен се нуждае само и единствено от отличителния и запомнящ се глас на Анелия, за да се случи магията. Когато й пуснах демоверсията, реакцията й беше: „Това е моята песен“. За текста се доверихме на съпругата ми Кремена Димитрова, като идеята беше да има част, която да напомня на дебюта на Анелия, но в същото време песента да поднесе и нещо ново на феновете, което не са чували досега“, добави Токича. Той разкри, че нарочно е маркирал пеенето с флейта, за да може Анелия да я изпълни със своя стил и да не се влияе от друг глас и маниер. „Никак не е лесно да се пише текст по негова музика, понеже изискванията му са големи. Той искаше да представи максимално гласа на Анелия. Държеше всяка гласна и съгласна да е на точното място в точния момент, за да не се губи от въздействието на музиката и гласа на Анелия. Искаше текстът да бъде структуриран по най-добрия начин. Да няма прозодии и т.н. През цялото време, докато пишех текста, ми звучеше гласа на Анелия и се получаваше с лекота“, каза Кремена Димитрова.
Клипът
И видеоклипът на „Не можеш да ме замениш“ изненада меломаните като антипод на скъпите продукции в попфолка. В него Анелия изпълнява песента на микрофон със стойка, разположен по средата на столичния булевард „Витоша“. „Клипът си е моя идея, просто аз исках да е много истинско, нормално и човешко – нещо абсолютно естествено и непретенциозно. Смятам, че хората имат нужда от нещо такова. На мен най-голямата ми сила е да въздействам с някаква човечност, с хубави послания и песни. Хората обичат истинските неща и да се припознаят чрез музиката“, обясни певицата. Тя е избрала режисьора Иван Димитров-Торекс и оператора Радослав Гочев да визуализират вижданията й. За записа Тодор Димитров разказва: „Когато в студиото влиза певица с възможностите на Анелия, нещата се получават с лекота. Тя просто застава пред микрофона и записва от раз песента. Анелия е от този тип изпълнители, които правят песните ти да звучат по-добре, отколкото си си представял, че ще се получат, след като бъдат изпети“. „Той остави много ярък отпечатък в моето развитие. Много рядко говоря така, защото не са ме питали, но Токича ме изгради. Защото, когато се запознах с него, бях на 19 години. Затова имам това усещане за сигурност и вяра в този човек“, категорична е Анелия. „Започнахме преди 23 г. да работим заедно. Ние я приехме като част от семейството, а тя ни имаше пълно доверие. Доверие, което сме изградили, запазили във времето и се надявам и в бъдеще да е така. Първото нещо, което усетих в Анелия, е, че е много добър човек. А че е докосната от Бог и има уникалната дарба да пее и въздейства по най-истинския и чист начин с гласа и визията, се е доказала във времето“, допълва Кремена Димитрова.
Бойкот на фалшивите гледания
През последните години от някои български лейбъли и изпълнители се забелязва огромен брой купуване на гледания, лайкове и последователи в социалните мрежи и YouTube. „Една от целите ни с този проект е да бойкотираме този фалшив начин на набиране на популярност и манипулация на публиката в България. Дори решихме да рискуваме и да не инвестираме средства в каквато и да е реклама, за да анализираме реално колко се харесва песента от музикалните фенове и да подпомогнем популяризирането на проекта само и единствено с маркетинг кампания, която достига до реални хора вместо ботове. Тук е моментът да благодарим на екипа, който работи по маркетинг кампанията - управителят на „Токича Проджектс“ Бетина Димитрова и Калин Гайдаджиев и Fenom Design, които поддържат социалните мрежи на Анелия“, споделят от екипа на „Не можеш да ме замениш“.
Лео Богдановски