Д ве малки мумифицирани тела с по три пръста на ръцете и продълговати глави предизвикаха фурор в Мексико.

За Хайме Маусан, журналист и стар ентусиаст по НЛО, това е небивало откритие в историята на човечеството. За науката – фалшификация, може би дори криминален трик.

www.aa.com.tr

Телата изглеждат древни и имат общи характеристики с човешките: две очи, уста, две ръце, два крака. Маусан твърди, че са открити около 2017 г. в Перу, близо до предколумбовите графити в района на Наска. Наричат се Клара и Маурисио. Според журналиста може да се докаже, че мумиите не приличат на нищо познато на Земята. Той сподели научни анализи, които твърдят, че двете тела не са свързани с нито един известен земен вид и възрастта им е около 1000 години. Единият е идентифициран като женски, защото в корема са открити яйца.

Фурор

„Това е най-важното нещо, което се е случило на човечеството“, казва 70-годишният Маусан пред Ройтерс в кабинета си, украсен с атрибути на извънземни. Но пък биоантрополози са убедени, че става дума за поредната измама. Научната общност е на мнение, че става дума за деца от предколумбовия период в Америка, чиито тела понякога са били погребвани с части от животни. От Принстън и от НАСА пък искат мумиите да бъдат предоставени за по-нататъшни изследвания от цялата световна научна общност.

НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ! Показаха невиждани досега мумии на извънземни (ВИДЕО)

Маусан твърди, че ДНК тестовете и въглеродното датиране са извършени съвсем акуратно. Според мексикански учени тези проби показват съвсем нормален живот на земята. По-късно журналистът обясни, че тези тестове са взети от трета мумия, която е останала в Перу. Тя е известна под името Виктория.

Виктория

„Намерени са на едно и също място. Имат същия физически вид, същите са“, обяснява журналистът за Виктория и двете тела, които представи в Мексико. Те не са изследвани, за да не се повредят. Маусан е представял и друг път останки, открити в Перу край Наска.

Сега той е заплашен от съдебно преследване в Перу. Министърът на културата Лесли Уртеага смята, че тези екземпляри са от предколумбовото население, които са напуснали Перу. Тя е подала жалба срещу Маусан. "Не се притеснявам. Не съм направил абсолютно нищо незаконно", отговаря той.

Мистерия

Самите мумии са обвити в мистерия. Те пристигат в Мексико по мистериозен начин. Принадлежат на мексиканец, който желае анонимност. Маусан обаче има и привърженици. Хосе де Хесус Залсе Бенитес, директор на Изследователския институт по здравни науки към секретаря на флота на Мексико, участва в изслушването в Конгреса. Той подкрепя твърденията на журналиста: „Въз основа на ДНК тестовете, които бяха сравнени с повече от един милион видове... те не са свързани с това, което е известно или описано до този момент от науката или от човешкото познание“.

ОТ ДРУГА ПЛАНЕТА: Мексиканци откриха мумии на извънземни

Друг учен - Хулиета Фиеро от Института по астрономия на Мексиканския национален автономен университет, обяснява, че наличието на въглерод-14 доказва, че пробите са свързани с мозъчни и кожни тъкани от различни мумии, починали по различно време. Делът на радиоактивния изотоп въглерод-14, който се абсорбира от живите организми в техните тъкани, се разпада с времето, което позволява на учените да определят приблизителната година на смъртта на екземпляра. На други планети количеството на въглерод-14 в техните атмосфери не би било непременно същото като на Земята, смята тя. Никой специалист обаче не коментира факта, че мумиите имат по три пръста, а не по пет.