0

В същия ден, в който Илън Мъск внезапно смени името на социалната си мрежа от Twitter на X и прати логото със синьото птиче в историята, TikTok обяви, че въвежда възможността за текстови публикации.

Новината идва на фона на огромни трансформации в компанията на Мъск, която, откакто бе закупена от най-богатия човек в света, бележи грандиозен спад в приходите от реклами, a друг конкурент, Meta на Марк Зукърбърг, наскоро пусна платформата Threads с ясната цел да конкурира Twitter.

Посока

От TikTok, популярно предимно след младите и известно основно с кратки видеа на танци, синхронизирано пеене с устни, тийнпредизвикателства и други кратки видеоклипове, не дават много подробности относно идеята си. Оттам отбелязват, че възнамеряват да разширят границите на създаването на съдържание, като позволят на потребителите вече да демонстрират и писмена креативност, освен да споделят видеа. Когато влезете в ТikТок, вместо две, както досега, вече ще имате три опции за това какво да публикувате - снимка, видео или текст. Ако изберете третото, ще бъдете насочени към страница за създаване на текст, където можете да въведете съдържанието на вашата публикация.

Промяна

Промяната в Twitter бе обявена от Илън Мъск и главния изпълнителен директор Линда Якарино, които показаха новото Х лого - бял знак "Х" на черен фон. "Х" е тук! Да го направим!", написа Якарино, като пусна и снимка на логото, проектирано на сградата, където се помещават офисите на компанията в Сан Франциско. В понеделник пък автовишка пристигна до сградата и започна да премахва старото лого и име на компанията. Мъск обяви, че преди да пристъпи към трансформацията, е провел допитване сред милионите абонати на социалната мрежа дали биха одобрили смяната на логото. Той постна снимка на стилизиран символ "Х" на фона на Космоса. По-рано Мъск съобщи, че домейнът "x.com" вече автоматично ще пренасочва потребителите към Туитър. „Ясно е, че Мъск отправя социалната мрежа в напълно различна посока и не му пука дали ще отблъсне някои предишни абонати. Тук се търси различна потребителска база от традиционната на Twitter“, коментира Майк Проулкс, изследователски директор във Forrester, за Ройтерс.