И зкуственият интелект (ИИ) ще елиминира риска от поръчка на грешни размери при пазаруване на дрехи онлайн.
Това става ясно от намеренията на Amazon Fashion да използват ИИ, за да помогнат на клиентите си да изберат точния размер. За да сведе до минимум връщането на дрехи при пазаруване онлайн, компанията е разработила функции, които използват езикови модели, генеративен ИИ и машинно обучение. Тaкa Amazon възнамерява да намали времето, прекарано в намиране на правилния размер, като позволи на ИИ и моделите за машинно обучение да препоръчват размер на потребителите.
Метод
Компанията е разработила алгоритъм, който ще избира размери във всички стилове, тъй като взема предвид съотношението на размерите между различните марки, мненията за продукта от вече закупили го клиенти и предпочитанията на клиентите за това по-свободно или по-впито да им стои дрехата. Алгоритъмът анонимно групира клиенти със сходни размери и предпочитания. След това инструментът се обучава на база милиони детайли като стилове, таблици с размери, отзиви на клиенти и брой покупки, като същевременно взема предвид размерите, които подобни клиенти продължително са избирали за същия тип дреха. След това функцията в реално време препоръчва подходящия размер за клиента.
Ориентация
Освен това Amazon въведе и генерираната от изкуствен интелект функция Fit Review Highlights. Тя помага на клиентите да се ориентират за правилния размер, като им предлага такъв на базата на сравнение с изборите на други клиенти. Функцията информира клиента дали рискува да си вземе твърде голям или твърде малък размер, отчитайки обратна връзка от други клиенти, закупили съответната дреха в тези размери. ИИ чете мненията на клиенти и на базата на езикови модели от тях извлича информация за точност на размерите, пасване на специфично телосложение, както и еластичност на материята.
Деян Дянков