1

П рез 2021 година Renault представи в Европа първия масов SUV с визия на купе, наречен Arkana. Стилният кросоувър бързо стана популярен и се хареса на голяма част от потребителите, като до момента от модела са продадени над 250 000 броя в целия свят. В края на миналата година Renault Arkana получи дискретен фейслифт, който се изразява с новото лого на марката, интегрирано в центъра на решетката върху гланцирана черна лента, която свързва фаровете. Освен това Arkana вече се предлага в три нови нива на оборудване - Evolution, Techno и Esprit Alpine, което замества RS Line и се превръща в най-добре оборудваната версия на модела. Други промени включват частично затъмнени светлини и черни акценти вместо хромирани.

Ромбове

Обновеното Renault Arkana се отличава най-вече по новото лого на Renault, което се намира в средата на новата радиаторната решетка, състояща се от еднакви ромбове. Страничните линии на всеки ромб се открояват визуално благодарение на 3D ефект, който им придава дълбочина. В зависимост от версията - Evolution, Techno и Esprit Alpine, тези характеристики се показват в черно, сатениран хром или черен хром. Спортните модификации RS Line и E-Tech Engineered сега са заменени с високите версии в гамата Techno и Esprit Alpine. Отзад новото лого е разположено в центъра на капака на багажника, има черен хромиран оттенък, който е използван и за надписа с името, както и за изпускателните тръби. Задните светлини изглеждат по-модерно с много леко опушен кристал. Над тях има нов спойлер, който повтаря формата на покрива. Хромът на декоративните елементи като решетката, рамките на прозорците и т.н. е изчезнал в цялата гама, в полза на детайлите в сатенирани и гланцови черни нюанси. Само за най-високото ниво Esprit Alpine се предлагат 19-инчови джанти с двуцветно покритие, както и логото Alpine, изобразено върху предните калници.

Флаг

В интериора спортната версия Esprit Alpine получава тапицерия на седалките от изкуствен велур и екологичен материал, в който 10% от състава са с биологичен произход. Седалките са декорирани със сини хоризонтални шевове и имат логото Alpine на гърба си. Предпазните колани се отличават с две сини ивици. Тапицериите на вратите и волана са украсени отстрани със синьо-бяло-червени шевове като френския флаг, а част от арматурното табло е покрита с декор, наподобяващ шисти. Тези нови детайли придават на целия автомобил по-елегантен вид и спортен вид. В ергономичния интериор на Renault Arkana са използвани фино подбрани материали. Пред погледа на водача е поставен 10,2-инчов цветен инструментален панел, който сега показва разширена информация, а на централната конзола е интегриран голям 9,3-инчов сензорен вертикален дисплей на мултимедията от най-ново поколение. Технологиите на борда дават лесен достъп до услугите за подобрена комуникация със смартфон, синхронизация с Apple Car Play, Android Auto, както и услугите на Google, навигация с трафика в реално време и онлайн актуализации. Технологията Multi-Sense позволява персонални настройки на амбиентното осветление в салона. Позицията на водача е висока, а управлението на функциите е лесно и интуитивно. В задната част на Renault Arkana пътниците имат сериозно пространство за краката си. Багажникът на хибридната версия E-Tech Full Hybrid 145 с вместимост 485 литра, а след сгъване на задните седалки се отваря товарно пространство с равен под с обем 1296 литра. В багажника има и двоен под, който може да се монтира или сваля.

Автоматик

Под предния капак на обновеното Renault Arkana няма промени и купеобразният SUV се предлага със същите меки хибридни варианти с 1,33-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и мощност 140 или 160 к.с., съчетани със 7-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител EDC. Хибридната версия E-Tech Full Hybrid 145 се задвижва от 1,6-литров 4-цилиндров атмосферен бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън с мощност 94 к.с., основен електромотор с мощност 51 к.с. и стартер-генератор. Системната мощност на хибридната технология достига 145 к.с., а въртящият момент е 205 Нм. Вградената батерия е с капацитет 1,2 кВтч, а цялата хибридна система е съчетана с иновативна многорежимна автоматична скоростна кутия, която работи по същия начин като на болидите от Формула 1. Трансмисията предлага до 15 работни комбинации между бензиновия двигател и електромотора за оптимална енергийна ефективност. Новата хибридна система е получила фини настройки, така че всичко в нея да работи гладко и водачът трудно ще усети прехода от електричество към бензин и обратно.

Режими

Новото Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 може да се движи на електричество до 80% от времето в градовете, което води до икономия в разхода на гориво до 40% в сравнение с двигател с вътрешно горене в градски цикъл без промяна в навиците на шофиране. Водачът може да избира от режимите на шофиране между My Sense, Sport или Eco. Колата винаги потегля в изцяло електрически режим, така че освен тихия ход хибридната Arkana предлага незабавна реакция при стартиране и ускоряване. Хибридният SUV спринтира от 0 до 100 км/ч за 10,8 секунди, а при изпреварване се засилва от 80 до 120 км/ч за 8,5 секунди. Спирането също е много убедително. Режимът В на селектора на автоматичната скоростна кутия оптимизира възстановяването на кинетичната енергия. Автомобилът може да бъде наистина много икономичен, като в града в режим Eco през по-голямата част от времето се движи изцяло на ток, а разходът на бензин е едва 4,3 л/100 км. В смесен цикъл колата харчи 4,9 л/100 км, а на магистралата консумацията е 6,0 л/100 км. Така Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 съчетава приятното шофиране с икономията та гориво.

Просвет

На пътя новото Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 вози сравнително комфортно спрямо конкурентите си, но окачването му е твърдо и неравностите на пътя се усещат, особено с големите 19-инчови джанти с нископрофилни гуми. Каросерията се наклонява в завоите, но не повече от нормалното за SUV и не тревожи водача. В режим Sport воланът е по-твърд и прецизен за по-динамично и директно управление. Пътният просвет от 200 мм обещава възможност за движение по черни пътища и лесно качване на бордюри, но за съжаление и на този SUV му липсва система 4х4. Цената на Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145 започва от 57 090 лева в базовото оборудване Evolution, а в топнивото Esprit Alpine колата струва от 68 990 лева.

Технически характеристики

Renault Arkana E-Tech Full Hybrid 145

Двигател 1,6-литров 4-цилиндров бензинов + електромотор

Задвижване на колелата предно

Скоростна кутия автоматична многорежимна

Максимална мощност 145 к.с. при 5600 об/мин

Максимален въртящ момент 205 Нм при 3600 об/мин

Ускорение от 0 до 100 км/ч 10,8 секунди

Максимална скорост 172 км/ч

Среден разход на бензин 4,9 л/100 км

Емисии на СО2 110 г/км

Цена на модела 68 990 лева (Esprit Alpine)