0

В лекотоварната гама на Volkswagen от вече над 70 години има един модел, който се е превърнал в нарицателно за комфортен, бърз и икономичен транспорт.

Независимо дали е в ролята на семеен миниван или микробус за превоз на пътници, Volkswagen от серия T1 до серия T6 се справяше еднакво добре със задачите си и винаги е бил най-предпочитаният модел както от големи семейства, така и от пътешественици.

С новия Volkswagen T7 във версия Multivan германският производител се завръща към корените си. Този семеен миниван вече не споделя базата си с Transporter. Подобно на първия T1, построен на базата на някогашния Beetle, така и най-новият модел T7 е базиран на модулната платформа MQB, която е в основата на Golf. В тази фундаментална революция на платформата и в още много други детайли се крие разнообразието и развитието на новия Volkswagen Multivan. Освен с бензинови и дизелови двигатели Multivan за първи път се предлага с хибридно задвижване.

Пораснал

Промяната в дизайна на новия Volkswagen Multivan T7 е фундаментална и наистина революционна. Новият модел има по-дълга предна част, седалката на водача е изтеглена по-назад и предното стъкло е много по-силно наклонено, което допринася за още по-добрата аеродинамика. Автомобилът също така е станал малко по-нисък. Профилът на новия Volkswagen Multivan T7 е разделен оптически от хоризонтална линия, която го разполовява. За модела се предлага и двуцветно лаково покритие.

В сравнение с предшественика си новият Multivan е по-дълъг, по-широк и по-нисък. Широчината е 1,94 метра, височината е 1,90 метра, а междуосието е нараснало със 124 мм и достига 3,12 метра. Новият Multivan все още може да бъде поръчан със стандартната дължина на каросерията L1 от 4,97 метра или удължена версия L2 от 5,17 метра, като и двете версии вече имат едно и също междуосие. Новият модел е с 200 кг по-лек от своя предшественик, има по-обтекаем, но по-твърд корпус.

Първокласен

В новия Multivan салонът е изцяло преработен. Интериорът е много по-удобен, уютен и приятен, отколкото във Volkswagen T6.1. Вътре в новия Multivan има дизайнерски декорации, дигитални подови настилки, първокласна аудиосистема и детайли като амбиентно осветление, което се управлява от сензорния екран.

Новият Multivan е оборудван стандартно с 10,25-инчово дигитално арматурно табло и мултимедийна система с 10-инчов сензорен екран. Вниманието привлича и малкият превключвател, който е заменил класическия селектор на автоматичната скоростна кутия. Той е лесен за използване и не заема място в купето. Бутоните в кабината са сведени до минимум, което спазва съвременните тенденции. Всички функции за отопление и вентилация се управляват чрез сензорния панел под екрана. Новият Multivan изненадва пътниците с много по-богатото ниво на оборудване. Позицията на водача е по-висока от лек автомобил, но бързо се свиква с нея, особено след като хванете волана и погледнете в наклоненото предно стъкло пред вас.

Офис на колела

Интериорното пространство в новия Multivan зад водача и пътника предлага огромен набор от настройки и регулировки, както и вентилация и отопление на седалките. Системата от седалки на релси осигурява необходимото разнообразие на огромното вътрешно пространство в Multivan. В пътническата част има общо пет седалки, като на третия ред могат да бъдат поставени две отделни седалки или три една до друга. За да превозите велосипед, е достатъчно да свалите само седалката от едната страна.

Релсите на пода имат панел с място за съхранение на сгъваема маса, който запазва възможността задното пространство да се превърне в офис с маса и седалки една срещу друга. Седалките се регулират напред и назад, монтират се навсякъде, по-леки са с 10 кг от предишните и имат функция за отопление. Така новият Multivan може да се използва като мобилен офис. Благодарение на системата за заключване масата може да се използва като централна конзола между предните седалки.

Транспортьор

Късата версия L1 на Multivan може да събере минимум 469 литра багаж, когато е натоварена под покрива зад третия ред седалки. Ако премахнете седалките на третия ред, ще получите 1844 литра. След изваждане на седалките от 2-ри и 3-ти ред, товароносимостта ще се увеличи до 3672 литра. В удължената версия стандартният обем е 763 литра, без третия ред седалки е 2171 литра, а без втория - 4005 литра. Така че Multivan все още може да се счита за автомобил, подходящ за транспортиране на обемисти предмети. Максималното тегло на ремаркето със спирачки е 2000 кг, което е по-малко от предшественика му. Новият Volkswagen Multivan все още е голям автомобил с безкрайно променлив интериор, в който можете да поставите всичко. Това все пак е основната му роля. Важното обаче е, че Multivan не се държи като ван.

Тестваният автомобил се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор 2.0 TSI, който разполага със солидните 204 к.с. и въртящ момент от 320 Нм. Този двигател е съчетан със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител DSG, управлявана от компактен скоростен лост на арматурното табло. Само с водача на борда Multivan ускорява от 0 до 100 км/ч за 9,4 секунди, а максималната скорост достига 200 км/ч. Консумацията на бензин на Volkswagen Multivan варира от 5,7 л/100 км на извънградски път до 9 л/100 км при пътувания по магистралата и в града.

Като Golf

Още след първите няколко километра зад волана на новия Volkswagen Multivan ще се почувствате така, сякаш че карате Golf. Моделът е пъргав, тих и комфортен на пътя, кара се като всеки лек автомобил на платформата MQB. Шасито е добре настроено, каросерията е твърда, а вътрешната облицовка абсорбира и най-малкия шум, който идва от сложния заден мост. Подобрената аеродинамика не създава излишен шум от вятъра и влияе положително на разхода на гориво. Новият Multivan вози по-добре от версията T6.1, има по-малко наклоняване на каросерията в завоите, а управлението е по-прецизно и осигурява повече обратна връзка. Интериорът е значително по-тих, а новото шаси филтрира по-добре неравностите по пътя и създава по-малко вибрации.

Безспорно новият Volkswagen Multivan е най-добрият начин да организирате превоз на всякакви хора и вещи, без да се налага да наемате отделен микробус. Като водач на лек автомобил ще свикнете максимално бързо с него и още в първите минути ще можете да управлявате колата уверено и предсказуемо с балансирани реакции.

Благодарение на новата платформа новият Volkswagen Multivan вече е по-достъпен от предшественика си и цената на модела започва от 79 830 лева, а тестваната версия в ниво Style с 2,0-литров бензинов турбодвигател и автоматик струва от 104 800 лева.

Технически характеристики

Volkswagen Multivan T7 2.0 TSI DSG

Двигател 2,0-литров 4-цилиндров турбобензинов

Задвижване на колелата предно

Трансмисия 7-степенна автоматична с двоен съединител

Максимална мощност 204 к.с. при 5000-6500 об/мин

Максимален въртящ момент 320 Нм при 1600-4300 об/мин

Ускорение 0-100 км/ч 9,4 секунди

Максимална скорост 200 км/ч

Комбиниран разход на бензин 7,7 л/100 км

Емисии на СО2 175 г/км

Цена на модела от 104 800 лева (Style)