0

Първото поколение на Audi Q5 дебютира през 2008 г. и се оказа много успешно за германската марка. От кросоувъра бяха произведени над 1,6 милиона екземпляра, което е отличен резултат за модел от премиум сегмента. На инженерите от Audi не им е било никак лесно да създадат негов достоен наследник, но точно в това е било голямото предизвикателство. Новото Audi Q5 е поредният модел, с който германците демонстрират своя напредък чрез техниката. Кросоувърът е оборудван с ефективни турбодвигатели, въздушно окачване с регулиране на настройките на амортисьорите, задвижване на четирите колела и много системите за подпомагане на водача и мултимедийни технологии. Всъдеходът с четири преплетени ринга съчетава спортния дух на Audi с функционални възможности на пътя и извън него. Не е изненадващо, че от второто поколение на Audi Q5 германците имат още по-големи очаквания. Новият модел е пораснал във всички посоки, макар да изглежда вталено и мускулесто. Дължината е увеличена до 4,66 м, широчина е 1,89 м, височина - 1,66 мм, а междуосието е 2,82 м. Въпреки увеличените размери, теглото е редуцирано с 90 кг в сравнение с първото издание, за което основна заслуга има новата платформа MLB Evo. В нея са използвани много алуминиеви и магнезиеви сплави.

Спортният дифузьор приютява накрайниците на изпускателната система, свързани с хромирани лайсни.

На външен вид новото Audi Q5 е станало по-солидно и мускулесто. Предната част е решена в духа на по-големия „брат” Audi Q7. Трапецовидната решетка е уголемена, но светлините са стесни. Сега те могат да бъдат светодиодни или матрични, които променят посоката и интензивността на светлинния лъч. Подобно на всички нови модели на Audi, капакът и профилните стени са релефни. Предните калници са по-ясно изразени. Отзад е запазена познатата стилистика със стреловидни фарове и спойлер на капака на багажника. Задните светлини също се предлагат с динамични мигачи. Изпускателните тръби са интегрирани в бронята. Новото Audi Q5 се предлага и със спортен пакет S Line и 19-инчови алуминиеви джанти, вместо стандартните 17-инчови. Благодарение на подобрената аеродинамика, второто поколение на Audi Q5 постига впечатляващ коефициент на челно съпротивление от 0,30.

Във версията S Line воланът е с плоско дъно и обшит с перфорирана кожа в зоните за захващане.

Материалите в интериора са подобрени, а уредите са подредени интуитивно. Има много алуминиеви детайли, приятни на допир повърхности и качествена кожа. Като шофьор най-голямо значение отдавам на волана, който във версията S Line е с плоско дъно и обшит с перфорирана кожа в зоните за захващане. Кормилото се регулира по височината и в дълбочина. Таблото е с 12,3-инчов цветен екран, който може да променя конфигурацията си и вместо основно място да заемат скоростомерът и оборотомерът, могат да бъдат заменени с карта на навигационната система. Самите инструменти не изчезват, а просто стават по-малки. Най-важните данни могат да бъдат проектирани върху предното стъкло. Централният панел е обърнат към водача. Над него е монтиран 8,3-инчов екран на мултимедийната система MMI. За управлението на менюто е предвиден сензорен панел пред Т-образния селектор на автоматичната скоростна кутия. Бутоните са по-малко и цялата конзола е по-прегледна.

Задната облегалка е разделена на три части и може да се регулира по наклон или по дължина.

Предните седалки са по-удобни, а за Audi Q5 S Line се предлагат спортни седалки с подобрени странични опори. Високата позиция и тънките предни колони осигуряват отлична видимост във всички посоки. В централния подлакътник се крие голяма кутия, в която има възможност за безжично зареждане на смартфони. На втория ред седалки има повече пространство отпреди, както за краката, така и над главите на пътниците отзад. Задните седалки могат да бъдат оборудвани с хоризонтално регулируема облегалка и променящ се ъгъл на наклон. В зависимост от тяхната позиция, обемът на багажника варира от 550 до 610 литра. При сгъване на облегалките на втория ред седалки товарното пространство се увеличава до 1550 литра. Стандартно новото Audi Q5 е получило капак на багажника с електрическо задвижване.

При сгъване на задните седалки обемът се увеличава до 1550 литра и се образува почти равен под.

В новото Audi Q5 има куп удобства, които глезят водача и пътниците. Стандартното оборудване включва система за безключов достъп, електрически стъкла и огледала за обратно виждане, датчици за дъжд и светлина, система за контрол на налягането в гумите и др. Разширеният асортимент от системи за подпомагане на водача включва адаптивен круйз-контрол с асистент за движение в задръстване при равномерен трафик, който е в състояние за кратко да поеме изцяло работата с волана. Новото Audi Q5 може да спира автономно до пълен покой и да паркира самостоятелно както успоредно, така и перпендикулярно. Кросоувърът радва водача и неговите спътници с най-добрия акустичен комфорт в класа. Музикалната система Bang & Olufsen с пространствен звук създава уникално звуково изживяване в салона. Пътниците в новото Q5 могат да свързват своите смартфони с колата чрез Apple CarPlay и Android Auto.

Системата Quattro с технология Ultra изключва задния мост автоматично, когато не е необходимо.

Новото Audi Q5 вози много комфортно и в същото време се шофира динамично, благодарение на серийната система Audi drive select и новото въздушно окачване с различни настройки на амортисьорите и с възможност за избор между пет варианта на пътния просвет, който може да се увеличи с 65 мм за преодоляване на трудни терени. Сцеплението е много добро, за което основна заслуга има задвижването на четирите колела от системата Quattro. Кросоувърът демонстрира уверено и предсказуемо управление. Системата за векторното разпределение на тягата елиминира недозавиването. Управлението е прецизно, особено в динамичен режим. Новото Audi Q5 е оборудвано с адаптивни амортисьори и въздушно окачване, което прави комфортът на возене много висок и дори при движение по лоши пътища не се усеща друсане и вибрации. Дори с 19-инчовите колела дупките са почти незабележими. Благодарение на възможността за намаляване на пътния просвет, страничните наклонявания са незначителни.

С опционалното въздушно окачване и адаптивни амортисьори комфортът на возене е много висок.

За задвижването на новото Audi Q5 се предлагат пет двигателя, от които три дизелови мотора TDI и два бензинови TFSI. Дизеловите агрегати 2.0 TDI са с мощност 150, 163 и 190 к.с. Бензиновите турбомотори са 2.0 TFSI с 252 к.с. и 3.0 TFSI с 354 к.с. във версията SQ5. Дори и с 2,0-литровия турбодизел със 190 к.с. новото Audi Q5 може да се движи динамично. В съчетание със 7-степенната автоматична скоростна кутия с два съединителя S tronic, която превключва предавките бързо, кросоувърът е пъргав при спринта от място и ускорява динамично при изпреварване. Смяната на предавките може да става и ръчно от селектора или от перата зад волана. Тягата от 400 Нм е на разположение в интервала от 1750 до 3000 об/мин, което дава възможност на водача да шофира динамично дори при изкачване по планински път с остри завои. Турбодизеловият мотор е станал много по-тих, отколкото преди и няма вибрации. При спокойно шофиране, в града разходът е в рамките на 6 л/100 км, а на междуселищен път пада до 5 л/100 км. Системата Quattro с технология Ultra изключва задния мост автоматично във всички ситуации, когато то не е необходимо и го включва отново веднага, когато има нужда.

Новият турбодизелов мотор 2.0 TDI с мощност 190 к.с. тегли много динамично новия кросоувър.

Audi Q5 2.0 TDI S tronic quattro

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия

190 к.с. макс. мощност при 3800-4200 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-3000 об/мин

7,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

218 км/ч максимална скорост

4,9 л/100 км среден разход на дизел

129 г/км емисии на СО2

87 906 лева цена на модела