0

Volvo XC60 се появи през 2008 г. и стана първият компактен SUV на шведската марка. Моделът се доказа на пазара и 9 години след премиерата си се превърна в бестселър в премиум сегмента на средните високопроходими автомобили в Европа с повече от 1 милион продажби. Към момента ХС60 съставлява 30% от всички продажби на Volvo в световен мащаб. Преди броени дни у нас дебютира второто поколение на шведския кросоувър, който впечатлява с атлетичен силует, луксозен скандинавски интериор, функционален салон и богата гама мощни, но екологични двигатели. Новото Volvo ХС60 е още по-силен модел и има всички качества да се пребори със силната конкуренция в премиум сегмента. Очаква се той да бъде още по-успешен и продаван модел от предшественика си. Новото Volvo XC60 изглежда като по-малък брат на големия всъдеход XC90 и роднинската връзка е забележима с просто око. Новото Volvo XC60 заимства от по-големия модел не само визията, но и платформата SPA.

Задните стойки са подчертани от тесните и нестандартни светлини, а на покрива е поставен малък спойлер.

С дължина 4688 мм, широчина 1902 мм и височина 1658 мм, новото Volvo XC60 е малко по-голямо от предшественика си. С цели 90 мм е увеличено междуосието, което сега достига до 2865 мм. Теглото е нараснало до 1926 кг в базовата версия. Новото Volvo XC60 се откроява със своя сдържан и стилен скандинавски дизайн с прости и изчистени линии. Особено забележима е приликата с XC90 в предната част. Фирмената радиаторна решетка с логото е украсена с хром, а светодиодните фарове са допълнени от Т-образни дневни светлини, които във Volvo сравняват с чука на скандинавския бог Тор. И все пак компактният SUV е по-емоционален, а ъгълът на задните стойки е по-голям. Те са подчертани от тесните задни светлини, а на покрива е поставен спойлер. Като опция се предлага пакетът R-Design с аеродинамични елементи и 21-инчови алуминиеви джанти вместо стандартните 17-инчови.

Луксозният интериор е специално проектиран с внимание към детайла с естествени и качествени материали.

Сдържаният шведски стил преобладава и в салона на автомобила за всички терени. Още в базовата версия кожата в интериора е комбинирана с фино дърво и алуминий, а осветлението се извършва с помощта на светодиоди. Показанията на уредите се показват на 12,3-инчов дисплей с течни кристали с променлива конфигурация. Данните могат да бъдат проектирани и върху предното стъкло. Централният панел е леко обърнат към водача. По-голямата част от него е заета от 9,5-инчовият сензорен екран на мултимедийна система, разположен вертикално във вид на таблет. Взаимодействието със сензорния екран на таблото е лесно и естествено. Всички функции могат да се контролират напълно интуитивно. Системите Car Play и Android Auto предлагат интеграция на смартфон в автомобила. Аудиосистемата от Bowers & Wilkins осигурява кристален звук с идеално разположение на високоговорителите и субуфер с вентилация.

Отзад има достатъчно място за да седнат трима пътници, но седалката е профилирана за две места.

Воланът се регулира по височина и в дълбочина, а предните седалки се задвижват електрически. Самите кресла са меки и удобни, но в същото време е подобрена и тяхната странична опора. Има функции за отопление, охлаждане и дори масаж. Видимостта назад е по-добра, отколкото в предшественика. Шофьорът и пътникът са разделени от високия тунел на трансмисията, на който е разположен оригинален превключвател за стартиране на двигателя. В подлакътника е скрита кутия за малки предмети. На втория ред има повече място за краката и малко по-голяма височина над главите. Отзад салонът е достатъчно широк, за да настанят трима пътници, но седалката е профилирана за две места, така че човекът, който седи в средата, ще се чувства неудобно. Обемът на багажника е нараснал до 505 литра в обичайното състояние и достига 1432 литра със сгънати задни седалки. Петата врата вече е оборудвана с електрическо задвижване още в базовата версия.

Обемът на багажника е нараснал до 505 литра и достига 1432 литра със сгънати задни седалки.

Като цяло базовото оборудване на Volvo XC60 е доста обогатено и сега включва система за безключов достъп, пълен електрически пакет, двузонов климатик, аудиосистема, круйз-контрол и др. Традиционно за Volvo има богат набор от системи за сигурност, както и минимум 8 въздушни възглавници, система за стабилизация, технология за спазване на зададената лента и автоматично спиране при опасност от удар. Флагманската версия Inscription добавя четиризонов климатроник, камера за обратно виждане, сензори за светлина и дъжд, система за следене на умората на шофьора и камера за разпознаване на пътните знаци. Списъкът с опции е много дълъг, но ще отбележим само автопилот за паркиране, полуавтономна система за движение, четири камери за 360-градусов обзор, вентилация и масаж на предните седалки, отопляеми задни седалки, аудиосистема от 1100 вата и много други.

При динамично темпо на шофиране и с 4 човека и багаж на борда, разходът на дизел е около 8 л/100 км.

За задвижването на новото Volvo XC60 се предлагат няколко варианта, като всички са 2,0-литрови 4-цилиндрови двигатели с турбокомпресор. Дизеловата версия D5 2.0 Power Pulse разполага с двоен турбокомпресор и развива мощност 235 к.с. Моторът е много тих и се чува само при ускорение. Тягата от 480 Нм, налична в интервала от 1750 до 2500 об/мин, осигурява приличен старт от място, като за достигане на 100 км/ч са необходими 7,2 секунди. При изпреварване на друг автомобил без голяма видимост, XC60 D5 трябва да се пришпори отдалеч. При динамично темпо на шофиране и с 4 човека и багаж на борда, разходът на дизел е около 8 л/100 км. Напълно постижимо е когато водачът е сам да постигне обещания от Volvo среден разход от 5,5 л/100 км. Цената за модела D5 2.0 AWD започва от 99 690 лева.

Дизеловият двигател D5 2.0 Power Pulse разполага с двоен турбокомпресор и развива мощност 235 к.с.

Volvo XC60 D5 2.0 Power Pulse AWD

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

235 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

480 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

7,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

220 км/ч максимална скорост

5,5 л/100 км среден разход на дизел

144 г/км емисии на СО2

99 690 лева базова цена на модела