Първо поколение на Opel Insignia дебютира през 2008 г. и спечели сърцата на почти 1 милион клиенти по света. Моделът се харесваше заради яркия и запомнящ се дизайн, широк спектър от дизелови и бензинови двигатели, няколко варианта на каросерията и богат избор от нива на оборудване. Освен това моделът се продаваше не само под марката Opel, но и като Vauxhall във Великобритания, Holden в Австралия и Buick Regal в САЩ и Китай. Световната премиера на новото поколение Opel Insignia се състоя през март тази година в Женева. Новият флагман на марката стана не само по-привлекателен на външен вид, но и получи сериозна инженерна модернизация. Цените на новия Opel Insignia започват от 42 440 лева, като в съотношението цена-качество моделът почти няма конкуренция на пазара. Това е народна цена за една кола, която както и външно, така и с оборудването си доказва, че е достойна за премиум сегмента.
На външен вид новият Opel Insignia изглежда престижно и стилно като истински флагман с порасналите си размери и със съвременния дизайн на каросерията. Освен това името Grand Sport придава спортен облик на представителния луксозен модел. Новата Insignia е направена върху напълно нова платформа на Opel, в която са използвани материали от лека сплав и повече високоякостни стомани. Поради това Insignia е олекнала със 175 кг. Второто поколение на Insignia трябва не само да укрепи позицията на компанията в сегмента, но и да привлече нови клиенти със своите силни страни. По отношение на външните си размери, новата Insignia изпреварва много конкуренти с дължината си от почти 4,90 м и междуосието от 2,83 м. Подобрена е и аеродинамиката, като сега коефициентът на челно съпротивление е намален до 0,26. Новият Opel Insignia активно се стреми да влезе в премиум сегмента и наистина има всички качества за амбициите си. Отлична заявка за това са интелигентните LED матрични фарове, които в Insignia имат обхват до 400 метра.
В салона на новия Opel Insignia се чувствам наистина като в модел от премиум сегмента. Материалите са с високо качество, а оформлението е функционално и ергономично за водача. Формата на предния панел напомня на разперени крила. Воланът е с по-малък диаметър и плоско дъно, така че да бъде удобен за активно шофиране в завои. В по-високите нива на оборудване арматурното табло е с LCD дисплей. Данните също могат да бъдат проектирани върху предното стъкло. На широкия централен панел има 8,0-инчов сензорен екран на мултимедийната система IntelliLink. Благодарение на него, броят на бутоните за аудиосистемата и климатроника са значително намалени. Това е освободило място за ниша за малки предмети, като смартфон, портфейл или очила. Жабката е с увеличени размери, има джобове във вратите и кутия в подлакътника. Кормилната колона се регулира по височина и в дълбочина, а шофьорската седалка има доста широк диапазон от настройки.
Позицията на седене зад волана е малко по-ниска, но видимостта не е пострадала от това. Седалката на водача в Opel Insignia е много удобна. Предните седалки са анатомични и са одобрени от Германската асоциация за здрави гърбове (AGR), така че пътниците отпред могат да се настанят перфектно и да не се уморят дори след продължително неколкочасово пътуване. В новата Insignia предните седалки могат да бъдат не само с електрическо задвижване, но и с отопление, вентилация и функция за масаж. На задната седалка също има достатъчно място, както над главата, така и от коленете до облегалката на предната седалка. Отзад дори по-фините хора ще могат да кръстосат краката си. Салонът е по-широк и в областта на раменете, така че отзад удобно могат да се возят и трима възрастни. Обемът на багажника варира от 490 до 1450 литра и тъй като капакът се отваря заедно със задното стъкло, през отвора могат да влязат огромни предмети като например мебели или спортни принадлежности.
Основното оборудване е разширено и сега включва система за безключов достъп, електрически прозорци и огледала за обратно виждане, климатик, сензор за светлина, аудиосистема, Bluetooth връзка и много други. Стандартно има стабилизираща система ESP и 6 въздушни възглавници. В най-скъпата версия Innovation салонът е комбинация от текстил и кожа, добавен е двузонов климатик, LED светлини, сензор за дъжд, отопляеми волан, предни и задни седалки, навигация и Wi-Fi. В списъка с опции са добавени автопилот за самостоятелно паркиране, автоматични системи за намаляване на скоростта, разпознаване на пътните знаци, спазване на лентата и наблюдение на мъртвите зони. Най-полезната опция при маневриране е системата от 4 камери за 360-градусов обзор, които осигуряват изглед от всички страни на колата.
Новият Opel Insignia се предлага с богата гама от бензинови и дизелови двигатели с принудително турбо пълнене и директно впръскване. Безспорно от Opel се гордеят най-много с флагмана в гамата – 2,0-литровият 4-цилиндров турбомотор с мощност 260 к.с. С него Insignia най-много съответства на името Grand Sport. Максималната скорост е 250 км/ч, а ускорението до 100 км/ч отнема 7,3 секунди. Водачът трябва само да достигне 2500 об/мин за да разполага с огромната тяга от 400 Нм, която се предава на четирите колела чрез новата 8-степенна автоматична скоростна кутия. Благодарение на този успешен синхрон, новата Insignia се изстрелва напред като истинска спортна кола. Новата 8-степенна автоматична трансмисия превключва скоростите достатъчно бързо и в същото време без да се усеща от водача. Моторът отзивчиво реагира на натискането на педала на газта и не отслабва, независимо от оборотите. Новата система за векторно разпределение на тягата със задвижване на четирите колела 4х4 се включва и изключва автоматично и неусетно. Новата система гарантира на водача и пътниците сигурно и стабилно движение както в острите завои, така и по настилка с ниско сцепление.
Безспорно Insignia с 260 к.с. и 4x4 е като ракета, но ако повечето от пътуванията ви са из града, няма да можете да разкриете пълния потенциал на този спортен седан. За ежедневно ползване в града много приличен вариант е новият 1,5-литров бензинов турбодвигател с мощност от 165 к.с., съчетан с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Тягата от 250 Нм, подавана към предните колела, е напълно достатъчна, за да се движите пъргаво в града, като динамиката е доста прилична – 8,9 секунди от място до 100 км/ч. С този мотор Insignia е доста по-икономична, като в града харчи 7,5 л/100 км или с цели 4 литра по-малко от най-мощната версия.
Независимо от двигателя, окачването на Opel Insignia Grand Sport е настроено за комфортно возене. Преминаването през легналите полицаи и неравните родни пътища с дупки позволяват да се усети неговата еластичност и висок комфорт на возене. Инженерите от Opel са успели да постигнат отличен баланс на настройките, така че автомобилът не вози твърдо и в същото време се управлява отлично. Това може да се провери както по планинските серпентини, така и в тесен и затворен паркинг, както и в трафика в големите градове, където част от улиците са стеснени до минимум заради паркирали автомобили. На такива улици и още в подземните паркинги ще останете изумени от способностите за управление. Воланът в Opel Insignia се завърта малко над 2,5 оборота и въпреки дължината от почти 5 метра, колата не се движи като кораб. Кормилното управление е остро като в спортен модел и много информативно за водача, особено след като активирате режима Sport.
Новото поколение на Insignia е добре балансиран автомобил с традиционно високо качество на сглобката. В много отношения флагманът на Opel може с право да претендира за статута на премиум автомобил. Дизайнът на модела успешно свързва класическите форми със съвременните модни тенденции. Благодарение на това външният му вид ще запази свежестта и чара си дълго време. Широката гама от основно и допълнително оборудване позволява да конфигурирате автомобила според вашите изисквания, като си спестявате необходимостта да плащате прекалено много.
Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4
2,0-литров 4-цилиндров турбобензинов мотор
8-степенна автоматична скоростна кутия
260 к.с. максимална мощност при 5300 об/мин
400 Нм макс. въртящ момент при 2500 об/мин
7,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
250 км/ч максимална скорост
8,6 л/100 км среден разход на гориво
197 г/км емисии на СО2
60 045 лева базова цена на модела